augustesen skrev 2012-07-21 21:04:09 följande:
Jo men så ska det ju verkligen inte vara..man ska ju se fram emot sin egen möhippa/svensexa. Om man fasar för vad som kan komma att hända skulle jag ta en extra kik på mina såkallade "vänner" för vem vill egentligen utsätta sina vänner för skit? Inga riktiga vänner iaf!
Visst kan man skrämmas lite och skoja om vad som kan komma att hända, men är ju en annan sak att faktiskt genomföra det hela. Jag skulle nog också ringt upp och haft ett seriöst jäkla samtal med hans "vänner"..inte okej!!!
Otroligt tråkigt och jag hoppas att han kommer över det och istället ser fram emot och fokuserar på er dag!
Jag tycker egentligen inte att det är ok att "skrämmas" heller.
Min "kompis" höll på så, trots att jag sa åt henne flera gånger. Det slutade med att jag tog bort henne som tärna, hon blev inte bjuden på mösexan (dom slog ihop våra och det blev bara jag och maken, hans två bröder och deras flickvänner - vilka var mina tärnor nu när jag kickat ut kompisen).
Om någon verkligen säger
nej jag vill inte så ska man lyssna på det.
Vill man verkligen att någon ska gå och vara rädd och orolig inför sin möhippa / svensexa?
Ok om man retas lite. Men när personen säger "jag tycker inte det där är kul, jag vill inte ha en sån möhippa / svensexa" så kan man backa och tala om att man bara retas och att man självklart har personens personlighet och önskemål i åtanke.
Det finns många som tycker att det
ska vara förnedring. Att det hör till, som en sorts invigningsrit på något sätt. Dom ser det inte som mobbing eller något fel, dom förstår inte att någon kan känna sig kränkt av det, för dom gör det av omtanke (tycker dom).