Tips för långhårig brudgum som inte vill ha kostym - men jag vit klänning
Mitt första tips är att ta med dig din blivande till en bra herrklädsaffär med hjälpsam personal. Inget tvång på att han måste ha en kostym, men bara för att låta honom testa! Jag tror att många killar/män har kvar sin gamla kostym som de köpte när de tog studenten, en kostym som var för stor då och omodern nu. Jag vet många som avskytt kostym, tills de fått på sig en "riktig" och välsittande. Det är ju så otroooligt snyggt med kostym, så jag kan omöjligt förstå hur någon inte kan trivas i det ;) .
Alternativ till kostym är ju lite svårt,men han kan ju ha ett par fina byxor och en riktigt snygg skjorta, men på något sätt tycker JAG personligen att det blir risk för att se lite halvklätt ut då (i kontrast till din väldigt fina klänning).
Jag tänker att en ljus linnekostym kunde vara fint till klänning. Linne är ju lite mjukare och känns lite mer avslappnat. Men ja, det är lite svårt att veta exakt var gränsen går för vad som känns ok för honom...
Vad är det han inte gillar med kostym/skjorta/slips? Är det för att det är obekvämt eller gillar han inte hur det ser ut?
Jag tycker iaf det finns många saker som kan göra att en kostym känns mer avslappnad och bekväm, t.ex att man skippar slipsen, har skjortan öppen i halsen, byter skjortan mot en snygg svart t-shirt osv. men att det känns svårare att "klä upp" byxor och skjorta.