Inlägg från: amelian |Visa alla inlägg
  • amelian

Vinterbröllop!

Jag planerar också för ett vinterbröllop den 21 december 2012, fast på andra sidan landet nere i Skåne. Vi har bokat kyrka, präst och det där. Ska träffa prästen om en månad och gå igenom vigselceremonin och sådär, blir i väldigt god tid eftersom att vi ändå är på besök hos mina föräldrar på vår semester. Just nu försöker jag komma på hur vi vill ha allting under vigselceremonin så vi kan stämma av det när vi träffar prästen.

Klänningen ligger fortfarande på ritbordet eftersom att jag har lyxen att ha en svärmor som är duktig på att sy. Den börjar ta form på riktigt nu och det är inte långt kvar tills hon kan börja sy, ska bli så spännande att se den när den är klar. Jag kommer ha en mantel också istället för jacka. Det svåra vad gäller kläderna är skorna, jag vill gärna ha lite klack men ändå inte så mycket eftersom att jag inte är van vid att gå i skor med klack. 

Vi har en budget på 40.000kr för 39 injudna gäster, just nu ligger vi under budget med någon hundralapp . Inbjudningskorten är utskickade redan eftersom att datumet är en vanlig vardag precis innan jul så folk behöver ta ledigt från jobbet.

Svar på tråden Vinterbröllop!