• fruwesterlund

Olika höjd på ringarna? Någon som har det?

Hej!

Jag skulle så gärna vilja ha denna som vigselring:

och denna har jag som förlovningsring:

problemet är att den övre ringen är 1.8 hög och min ring är 1.5..... den går tyvärr inte att göra lägre så det är detta som gäller..... hur skulle det se ut ihop tro? 

Om någon av er har en ring som är i olika höj,d kan ni viaa bild på dem här? Vore evigt tacksam

Åsikter tas tacksamt emot:  

• Svar på tråden Olika höjd på ringarna? Någon som har det?
  • majflicka

Hej!

När vi skulle skaffa våra ringar var det det enda juveleraren tryckte på : Att vi skulle ha samma höjd på båda ringarna. Annars fick våran smak bestämma allt. Tror personligen att det är bra att hålla sig till detta och tycker själv det ser konstigt ut när jag provar två ringar med olika höjd men bäst är väl om du går till ett ställe som har båda ringarna så du kan bestämma själv. Lycka till! shoppa ringar är bland det roligaste ;)

• Triton77

Min ring blev väldigt mycket större än vad vi trodde, hade eget guld som gjordes om. Jag är dock jättenöjd med min ring!

• Niini

Fick inte till exakta måtten, men min förlovningsring är ~1,5 mm o vigselringen ~2 mm. Som redan sagts så åk o prova :)

• fruwesterlund
    Niini skrev 2012-07-25 18:27:17 följande:
    Fick inte till exakta måtten, men min förlovningsring är ~1,5 mm o vigselringen ~2 mm. Som redan sagts så åk o prova :)

dina ringar är ju så olika att det funkar

jag har alltid tänkt att jag ska ha samma höjd, men nu kan jag inte släppa denna ring....  
  • tinaalpfält

Hej!

Jag ska få en  gammal ring (står graverat 1912 i den...hur coolt är inte det!) av min sambos farmor att göra om till vigselring som är ganska mycket högre än min förlovningsring. Min lösning blir att lämna in den och göra en helt ny förlovningsring...den är ändå för stor så nåt måste göras =) 

• PiaB

Jag tycker du ska gå och prova. Det blir ju bara 3 mm, kan ju knappast synas? Jag tror absolut att du kan ha dem, riktigt snygga ringar!

• Marjasinus
    PiaB skrev 2012-07-25 19:06:08 följande:
    Jag tycker du ska gå och prova. Det blir ju bara 3 mm, kan ju knappast synas? Jag tror absolut att du kan ha dem, riktigt snygga ringar!
    0,3 mm t o m
  • Ingride

Jag har en förlovningsring med pärla i och ska ha blivande mannens avlidna mors vigsel- och förlovningsringar som vigselring. Vi funderade hit och dit över hur det skulle bli något fint av det, men nu har en lokal guldsmed satt ihop de tre ringarna till en enda bred. De är inte riktigt lika höga och hon har gjort en urgröpning för pärlan. Jag är jättenöjd och det blir symmetriskt med de två smalare ringarna på båda sidor om förlovningsringen. 

Kan inte visa nu, men efter vigseln på lördag kan ni få se bild. 

• CoG

Kan du inte byta förlovningsring till en med samma höjd?
    Anv du samma guld kanske det inte blir en så stor kostnad och det blir nästan samma ring ändå.

• PiaB
    Marjasinus skrev 2012-07-25 19:32:44 följande:
    0,3 mm t o m
    Ja precis! Jag menade det förståss. Och just därför undrar jag om det ens kommer att synas utan lupp :-P
Svar på tråden Olika höjd på ringarna? Någon som har det?