• fruwesterlund

Olika höjd på ringarna? Någon som har det?

Hej!

Jag skulle så gärna vilja ha denna som vigselring:

och denna har jag som förlovningsring:

problemet är att den övre ringen är 1.8 hög och min ring är 1.5..... den går tyvärr inte att göra lägre så det är detta som gäller..... hur skulle det se ut ihop tro? 

Om någon av er har en ring som är i olika höj,d kan ni viaa bild på dem här? Vore evigt tacksam

Åsikter tas tacksamt emot:  

• Svar på tråden Olika höjd på ringarna? Någon som har det?
  • Memmsan

Vi har olika höjd och skenor. Min förlovningsring är rund och välvd men min vigselring är rak och lite högre...
    På lördag får jag börja bära på den sistnämnda =) 

• fruwesterlund
    Memmsan skrev 2012-07-26 00:05:14 följande:
    Vi har olika höjd och skenor. Min förlovningsring är rund och välvd men min vigselring är rak och lite högre...
    På lördag får jag börja bära på den sistnämnda =) 
    har du någon bild?

• Marjasinus
    PiaB skrev 2012-07-25 19:57:52 följande:
    Ja precis! Jag menade det förståss. Och just därför undrar jag om det ens kommer att synas utan lupp :-P
    Jag är mycket tveksam till att det skulle synas. Och om det syns får man väl göra det till sin gimmick.  
  • fruwesterlund

visst är det samma modell på ringarna jag visat i TS?

Måste nog fråga vigselbuiken om det.. 

• Två ska bli tre

Jag tittade igår på en vigselring som var 1,8 och min gamla förlovningsring är 1,5.

Jag såg en väldig stor skillnad på dessa ringar men det berodde kanske mestadels på att vigselringens skena var mer "rak, kantig" och skenan till min fölovningsring är lite mer rund till formen.

Jag bestämde mig iallafall för att göra en specialbeställning av viselringen så att den fick samma skena som min förlovningsring.
    Jag tyckte att det var värt de extra pengarna.

När jag dock tittar på dina ringar å tycker jag att de ser väldigt lika ut i formen så det kanske blir bra ändå.
    Åk iväg och titta hos en guldsmed.
    Själv var jag inne i nästan 2 timmar och velade :)

• fruwesterlund
    Två ska bli tre skrev 2012-07-26 12:45:23 följande:

Jag tittade igår på en vigselring som var 1,8 och min gamla förlovningsring är 1,5.

Jag såg en väldig stor skillnad på dessa ringar men det berodde kanske mestadels på att vigselringens skena var mer "rak, kantig" och skenan till min fölovningsring är lite mer rund till formen.

Jag bestämde mig iallafall för att göra en specialbeställning av viselringen så att den fick samma skena som min förlovningsring.
    Jag tyckte att det var värt de extra pengarna.

När jag dock tittar på dina ringar å tycker jag att de ser väldigt lika ut i formen så det kanske blir bra ändå.
    Åk iväg och titta hos en guldsmed.
    Själv var jag inne i nästan 2 timmar och velade :)

den ringen med stenar går tyvärr bara att få i det utförandet. Vet inte hur jag ska göra för att få en liknande ring?

• fruwesterlund

denna ring från schalins går att få 1.5 hg, men jag gillar den inte lika mycket som ringen jag har i TS.

vad tycker ni?

• fruwesterlund
    fruwesterlund skrev 2012-07-26 14:26:12 följande:
    denna ring från schalins går att få 1.5 hg, men jag gillar den inte lika mycket som ringen jag har i TS.

vad tycker ni?
    går att gå i samma modell som min egen ring alltså, och samma höjd
  • fruwesterlund

pratade med chefen på www.vigselbutiken.se och han har ringt och kollat runt med fabriken som gör Flemming Uziel ( den ring som jag vill ha) och de säger att de kan specialgöra en kopia, som matchar min ring

Men den blri dyrare än originalet tyvärr....8350 kr..... men men. Tror det blir den !  

• Två ska bli tre

Vad kostar orginalet? Vad blir mellanskillnaden?

• fruwesterlund
    Två ska bli tre skrev 2012-07-26 17:13:59 följande:
    Vad kostar orginalet? Vad blir mellanskillnaden?
    originalet kostar 7500 nånting. Men han sa att originalet har 0.15 bla bla medan "min" ring skulle ha 16 stycken 0.1 . är inte det mindre?
  • Två ska bli tre

Det tycker jag låter som ett helt ok pris.
    Dubbelkolla med honom så att du får precis som du vill ha.

Förhoppningsvis så ska ju din ring sitta på ditt finger för alltid och då är det ju bra att man känner sig helt nöjd :)

• MiaMariaRydell
    Niini skrev 2012-07-25 18:27:17 följande:
    Fick inte till exakta måtten, men min förlovningsring är ~1,5 mm o vigselringen ~2 mm. Som redan sagts så åk o prova :)

Min kombo påminner om denna, där min vigselring är högre!!!!

• Lipan

Mina ringar är rätt olika, både i skena och höjd. Den med många stenar är helt kantig och ganska mycket högre än den med svart sten, och egentligen passar dom väl inte alls ihop, men jag älskar min missmatch! Flört

• Triton77

Så här ser mina ringar ut
  • fruwesterlund
    Triton77 skrev 2012-07-28 12:28:55 följande:

Så här ser mina ringar ut
    men gud vilken bra bild!

jag skulle aldrig tänka på att dina ringar har olika höjd eller att det ser konstigt ut. Jättefina  Tack för bild!

Nu tror ju jag att jag skulle beställa ringen i samma höjd som min förlovningsring när det nu gick att specialbeställa   
  • rock brud

jag har tre ringar och alla i olika höjd och bredd. det har aldrig fallit mig in att det skulle vara ett problem. jag gillar nyansern adet ger:) har ingne bild på men bilden nedan som e tagen av fotografen kanske ger en liten bild av skillnaderna

Svar på tråden Olika höjd på ringarna? Någon som har det?