• Chicita

Roliga beskrivningar av gästerna, del 2

Bra att ni blev nöjda Glad

• Chicita
    lasmulan skrev 2012-09-18 17:10:56 följande:
    Ngn? Hjälp?? :)
    Glömde av den här tråden och nu har jag opererat ena handen i dag så jag har lite svårt att skriva.
    Hoppas någon annan hoppar in och hjälper till 
  • Chicita

Ojdå... ingen annan som skrivit något här. Och jag hade glömt bort tråden helt Skäms
    Jag ska försöka hjälpa er som frågat sen sist jag kunde skriva då. 

sanon skrev 2012-10-17 11:01:24 följande:
    Hej, kan någon hjälpa mig med en man som är 50 & transportledare, typ chef över chaufförer till lastbilar? 
    Har han några intressen, barn, gift? Det är lättare att skriva som jag gjort tidigare i tråden där det blir en hel mening och inte bara ett ord. Synonymer är inte riktigt min grej även om jag kan använda dom i meningar.

• Chicita
    lasmulan skrev 2012-09-14 11:36:45 följande:
    Hej hej, gu vad alla är duktiga. Har fått mkt hjälp här, har några kvar sedan är listan complet. Någon som har tid att hjälpa mig?
    Innan jag börjar beta av din lista så kanske det är bra att veta om du fortfarande behöver hjälp eftersom det ju var ett tag sen du skrev Flört
  • Chicita

Bra att någon mer hjälper till msE 
    Det började kännas lite ensamt Flört Och till slut får man ju tomt på idéer

• Chicita
    sanon skrev 2012-10-17 11:41:14 följande:
    Ja de är tur du får hjälp, detta var då en super kul idé med synonymer Kan någon av er hjälpa mig med plåtslagare??
    Som jag skrev - direkta synonymer är inte min grej riktigt.
    Jag har lättare för att ändra en beskrivning av en person om jag vet lite mer om denne Glad 

Men "Metallbankare" kanske? (direktöversatt så att säga) 
  • Chicita
    sanon skrev 2012-10-17 11:57:35 följande:
    Något tips på hur man kan översätta en föräldralkedighet?
    Kolla i trådstarten...
    Där finns många synonymer  

Saxat:
    Mammaledig – ledig från ett jobb men har en mycket tuffare chef nu, prins-/prinsesskötare, tuff arbetsgivare, långtidsVABare, ägnar dagarna åt sin prins/prinsessa…(namn), jobbar vanligen med…xxx…men tillbringar sedan (förlossningsdatum) sina dagar med (barnets namn) 
  • Chicita
    sanon skrev 2012-10-17 12:23:34 följande:
    men gud att jag missade den, sorry!!
    Ingen fara alls... Jag använder det som inspiration när jag försöker hjälpa till.
    Det är inte alltid som någon bra synonym eller beskrivning finns där, men man kan bli inspirerad ändå Glad 
  • Chicita

Precis...
    Att enbart beskriva folk efter yrke kan göra att de som är arbetslösa, eller av andra anledningar inte jobbar, hamnar i en väldigt trist sits dessutom.
    Därför tycker jag att det är bättre att beskriva personen med en mening, men kanske med en liten twist Glad 

• Chicita

Förlåt Pifa. jag har inte tittat i den här tråden på länge.
    Jag puffar upp den ifall någon annan kan hjälpa dig att hitta synonymer.

Själv vill jag helst "översätta" hela meningar (alltså inte bara ett ord, utan göra en längre beskrivning utifrån flera saker) 

Svar på tråden Roliga beskrivningar av gästerna, del 2