Vi som gifter oss 15 september
Här kan vi som gifter oss den 15 september samlas och byta idéer och tankar med varandra. Det är inte lång tid kvar och åtminstone mina nerver blir allt mer påtagliga.
Här kan vi som gifter oss den 15 september samlas och byta idéer och tankar med varandra. Det är inte lång tid kvar och åtminstone mina nerver blir allt mer påtagliga.
Nu ska jag ställa en dum fråga vad är egentligen solosånger för något? Och när under cermonin har man dessa? =)
Protexblue: Det låter jättesnyggt! Ser fram emot en bild när du har provdukat. Effektfullt med den svarta löparen mot det vita och lila.
Solosånger är sånger man kan lägga till under vigselceremonin om man vill. De sjungs eller framförs av en solist eller annan musikersättning. Det ska inte vara psalmer utan stycken brudparet tycker om. Vi ska ha "Aldrig ska jag sluta älska dig" av Jonas Gardell som sjungs av en solist och kopas av en trio med gitarr, cello och blockflöjt och så ska vi ha Perfect Day av Lou Reed som sjungs av en solist och kompas av kantorn på piano. Men det är helt frivilligt och ingår inte i vigselceremonin.
Kul att så många skriver att de ska gifta sig den 15! Idag bokade jag ansiktsbehandling till den 31 aug...de sa att det är bra att göra det två veckor innan då man kan få lite utslag efter behandlingen! Sen blir huden jättefin!
På måndag ska jag till floristen och styra upp det sista, möte på festvåningen nån dag nästa vecka samt vigselmöte med prästen! Skulle haft det igår egenlige men blandade ihop datumen så vi missade:( pinsamt men jag har pratat med vår präst och det gick bra att boka en ny tid!
Majemma: Vilken god meny du verkar ha! Älskar oxå passionsfrukt och ska ha det i vår tårta oxå!!!
jeth: haha, skulle kunna varit jag som skrev inlägget ;) Vi har också lite vintagetema på bröllopet. Har en del spetsbroderier på klänningen som är 20-talsinspirerad. Inbjudningskorten var bild på brudpar från 1920-talet. Och så blir det en del små gammalrosa rosor, scabiosa, brudslöja och anemoner i buketten!
Googla på wedding bouquet vintage, kommer upp massa fina buketter.
Imorrn möte med kocken i festlokalen, gå igenom menyn och planera lite bordsplacering.
isabellaandersson: Har också bokat in ansiktsbeh den 31a, hoppas på toppenhy den 15e... ;)
Har någon av er brudar gjort en typ av manikyr som heter shellac? Det är tydligen en ganska ny metod att lägga lack som håller upp till tre veckor, låter lite för bra för att vara sant!