Chicita - Nej, vad typiskt att du skulle få det just då, då han var bortreste! Ja, eller typiskt att du skulle få det öht. Vinterkräksjukan är helt vansinnigt jobbig och jag hoppas och ber om att vi slipper den. Vi hade ju dock den där vattenparasiten här för något år sedan, samma som i Östersund. Kryptosporidium eller vad den heter. Det var faktiskt värre än vinterkräkisen och vi hade det alla tre samtidigt, med en toalett. Det var.. spännande. Då hade man dessutom över 40 graders feber och värk i hela kroppen. Fy bubblan! Men vad snällt av grannen att ta ut hunden :) Det känns ju verkligen inte så lockande att vara borta en lite längre stund från hemmet när man har magsjuka.
Det är en väldigt enkelt botten, man gör den på krossade chocolate chip cookies och smör, typ som man gör en botten på digestive till cheescake va? Man trycker ut den i en springform och låter det stelna, så botten har jag gjort redan ikväll. Imorgon ska det göras en hallonmousse, vit chokladmousse och sist ett lager hallongelé. Jag tänkte göra hallonmoussen på morgon, sedan vit chokladmoussen på eftermiddagen och sist gelén innan jag lägger mig på kvällen. Då hinner alla lager stelna mellan varandra och hela tårtan hinner stå över natten till på söndag. Det kan nog kanske bli bra? Jag antar att springformen kommer hålla allt på plats?
Hallonmoussen gör man på hallon, florsocker, gelatin, vispad grädde och vispade äggvitor. Vit chokladmoussen ska dock göras på vit choklad, äggulor och vispad grädde. Varför är recepten så olika?