Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

BT-Veteraner

daniiel: då hoppas jag att du är friskare NU då   Och skönt att du är nöjd med klänningen! 

I helgen rensade vi ur alla garderober. Fick ihop en sopsäck med kläder som var urtvättade, blekta och trasiga samt en ICAkasse med fina kläder som vi aldrig använder. Så de ligger ute på tradera nu. Hojta om ni vill handla av mig :P Rensade även ut lite gamla och fula påslakan.

Idag är jag ledig igen och tänker bland annat putsa fönster. Känner mig faktiskt tacksam över att jag har tid att fixa hemma, även om jag tycker det är tråkigt ;)  Men jag är lite en sån som måste göra saker för att må bra så det är tur det finns saker att göra. 
  • snowstars

Första kaklet röstar jag på, men det andra var egentligen snyggare :P  Tänker bara att man kanske tröttnar fortare på det andra. 

/Mvh fröken-som-helst-inte-gör-om-för-ofta

Pust! Har sålt en hög med kläder på tradera och igår började jag paketera allting. Skitjobbigt och enervernade och så tog tejpen slut med tre paket kvar att göra.. Så nu ska jag på Ica och veckohandla samt köpa tejp. Nåde mig om jag kommer hem utan! Sen får jag väl tillbaka på Ica och posta allting, men det är en annan femma.. 

Vi har blivit med en ny soffa nu! Eller begagnat ny, några vänner sålde sin 1,5 år gamla. Jättefint skick och bra pris :)  

• snowstars

Haha, nej. Fast jag tycker det är okej om man bara gör det en gång per år. Sålde ut lite före jul förra gången så det funkar. Synd på tejpen bara. Hade varit perfekt att åka och posta strax före tio när det inte var så mycket folk.. 

Å, den diskussionen ja ;)  Och att man förvägrar flickor att vara flickor om de råkar ha en blå tröja på sig ;)  Jag ger helst inte bort kläder som är just blå eller rosa, det finns så många andra fina färger. Stickade små tröjor i grönt och turkost till de vi känner som fick barn i våras. En annan fick en i brunt (låter trist men det var olika bruna nyanser och blev ett jättefint mönster). Och randiga kläder i alla möjliga färger är bäst  Ofta får de så mycket i rosa eller blått ändå, tänker jag, så det kan var kul med något annat. 

• snowstars

Haha, känner igen det där. Jag hänger på en del feministbloggar och där osar de argumenten hett i kommentarsfälten. Men alltså, grejen är ju att det ska vara okej att ha på sig vilken färg man vill, oavsett om det är blått, rosa, grönt eller orange. Könet ska ju inte spela någon roll. Vill man ha rosa har man det, oavsett om man är kille eller tjej. Det blir man inte könsförvirrad av (det argumentet finns också) ;) 

• snowstars

Grönt tycker jag låter fint, det brukar kunna bli en fin kontrast till vitt Lenblo

Usch, jag är seg idag. Har jobbat lite här hemma, rättat små prov och så. Jag är så nördig att jag älskar att göra det och skriva små kommentarer efteråt, haha. Men det tar sån TID om man ska göra det ordentligt. 

Nu har jag lovat alla jag känner att jag ska gå och simma. Eller den enda jag har lovat är mig själv, men jag har även outat det i sociala medier och fixat skjuts hem med sambon så jag "måste" ju gå dit. Fast det känns drygt som sjutton just nu..  

• snowstars
    daniiel skrev 2013-09-13 18:33:12 följande:
    Haha jag känner igen det, om att man lovar alla andra och fixar med skjuts och grejer så man verkligen får tummen ur :P

Hur gick det, fick du dig iväg? :)
    Nej.. Hittade inte min baddräkt. Kom efter lite funderande fram till att den nog är hos mamma och pappa. Så det var ju synd.. Men jag skulle ha åkt om jag hittat den ;) 
  • snowstars
    Lenblo skrev 2013-09-14 20:21:29 följande:
    Snowstars: Jag brukar bada i ett par svarta trosor och svart BH om det kniper. Men kändes det drygt från början så kanske det inte var värt att krångla för.
    Jag har flera bikinis hemma men vill inte visa upp mig för allmänheten i dem ;)  Sen vet jag inte hur det är här där jag bor nu, men där jag bodde innan fick man inte bada i vanliga underkläder av hygieniska skäl. Förstod aldrig riktigt vad som är skillnaden mellan underkläder och badkläder men.. 

Jag vill också kunna sy. Har faktiskt önskat mig en symaskin i julklapp (för det är ju drygt tre månader kvar till julafton ;) ). Dock så är jag på den nivån att jag kan sy ett kuddfodral. Typ. Om jag anstränger mig. Men jag vet att jag sydde nåt klädesplagg på slöjden i nian..

Jag önskar jättemycket att jag kunde sy just nu eftersom jag då hade haft brudklänningen i hamn.. Men jag tänker inte ge mig på den, så pass självkännedom har jag i alla fall ;)  
  • snowstars

Sällar mig till skaran med sjukdomar. Har något konstigt i bröstet, känns så som det brukar kännas när man varit förkyld ett tag och liksom ska hosta upp slemmet. Känner mig dock pigg och blir det inte värre än så här har jag kommit lindrigt undan. 

Jobbar extra i veckan, det känns bra i plånboken :)  

• snowstars

Det finns ju inget värre än trappor när man har ont i knäna! Jag hade nog också övervägt hotell, faktiskt, usch och fy. 

Hostar idag men annars är jag nog ganska frisk. Tur det, för jag har en massa saker jag ska göra, bland annat handla. Vad lagar man för mat sista veckan i månaden?  

• snowstars

Ja, vi är ju inte utan pengar men det får inte skena iväg för mycket ;)  Tack för tipsen, ska se vilka rätter sambon kan laga ;)

Nu måste jag gå och göra något vettigt. Säg åt mig om jag kommer tillbaka innan middasgstid ;)  

Svar på tråden BT-Veteraner