Lenblo Om bara fler turister var som dig
Jag skulle ju inte jobba inom hotellbranchen om jag inte tyckte om att ge service till gästerna.
Men om priset ligger på 1400:- per natt för ett standardrum, så kan jag inte pruta ner det till 400:- och ge dom sviten "som kompensation för att det krånglade när dom skulle boka rummet" (krånglade = att jag inte kunde släppa allt jag hade för händer och kasta ut dom 15 som stod i kö före dom
)
Och nej det hjälper inte att säga att "vadå? Det kan väl inte vara fullt, det är väl ingen som vill bo i den här hålan" när det uppenbarligen gör det... "du" (gästen) vill ju faktiskt det, varför skulle inte fler kunna vilja det
I går kom det en gäst och bokstavligen trängde sig förbi en grupp på 8 personer som höll på att checkade in (alltså han trängde sig emellan dom och receptionsdisken) för att be mig komma och blanda en drink till honom
"han hade fått vänta så länge"... Jasså... han stod inte vid bardisken för en halv minut sedan när det här sällskapet kom in genom dörren... Jag kan ju inte räkna tiden som han har suttit i soffan och funderat på om han skulle beställa en drink eller inte...
*suck*
Jaja... I dag var nästan alla jättenöjda när dom checkade ut och vi fick massor med beröm så det känns ju bra. Och det är ju det som gör att man vill fortsätta jobba med det här, för bra service lönar sig alltid.
Det är ju bara dom där "idioterna" som syns och märks extra väl nu och det verkar finnas en sån i varje grupp som kommer.
Jamen just ja.
Vi har en dam på hotellet nu som bara vill äta på restauranger som är med i "the white guide" och eftersom den enda av dom som finns i centrala Falun har sommarstängt så måste dom antingen utanför stan eller välja något annat. Men då menar hon på allvar att jag ska känna till alla restaurangerna som är listade i den guiden och kunna deras menyer, öppettider, vägbeskrivning dit och hur det finns med parkering utanför
Seriöst alltså?
Kan man ha sådana krav? Ok jag kanske hade förväntat mig att dom större hotellen i Stockholm och Göteborg kunde ha koll på
några bättre restauranger. Men här förväntas jag veta ingående information om restauranger upp till 10 mil från oss
Nu har jag klagat klart för i dag
I Borlänge av alla städer... Då är han ju granngårds med mig
Förstår att det känns lite tomt. Det blir ju liksom så tyst på en gång när ens partner är bortrest...
Det är klart att det är värt att anställa dig nu och sen vänta på att mammaledigheten ska vara klar