BT-Veteraner
Tack, det känns så otroligt roligt :) Lite nervös över utbildningen bara, men det ska nog gå bra :)
Tack, det känns så otroligt roligt :) Lite nervös över utbildningen bara, men det ska nog gå bra :)
Att värva medlemmar genom att knacka dörr, stå på stan, åka på event osv. Typ "säljare" alltså. Kommer börja med att jobba 20 timmar per vecka första månaden, vilket känns kanske lagom :)
Därför har vi utbildning dom två första dagarna, där vi får lära oss om röda korset, både lokalt och i övriga sverige och världen. Samt lära oss vad man ska säga, vart pengarna går osv. Ska bli intressant faktiskt att få lite större inblick i allt det där :)
Hoppas att det är bättre högre bossar nu för Röda Korset ;) Så att pengarna verkligen går till rätta händer så att säga....
Lycka till med jobbet :)
Nu har jag äntligen lyckats få iväg ett mejl till dig Chicita :P
Och jag prövade göra krabbelurer igår till efterrätt till dottern och hennes två vänner och jag kan säga att dom åt med god aptit :D
Har haft utbildning i två dagar nu och imorgon börjar jag jobba, samtidigt har vi sjukstuga här hemma då både maken och dottern är dunderförkylda och hunden har svamp och tratt :P
Jag är så trött och slut nu! Och inte blev det något firande igår, men jag hoppas att det blir bättre på fredag och att familjen mår bättre då :)
Uuä, nu ska jag krypa till kojs och ladda inför imorgon :)
Usch, det verkar så jobbigt med migrän! Jag är väldigt glad att slippa det. Maken har det dock och det enda som hjälper för honom är Voltaren T kapslar och det funkar bra för honom. Han skulle säkerligen föredra chokladkakan och coca colan dock ;P
Här har vi haft en riktig sjukhelg. Det började redan tidigare under veckan då dottern blev förkyld. På torsdag fick jag sedan en av mina värsta panikångestattacker och jag var helt utmattad resten av kvällen. Maken kom sedan hem från jobbet på fredagsförmiddagen med magsjuka, den var riktigt explosiv. Kom från ingenstans och var över på ett dygn. Dottern verkade lite bättre under fredagen, men väckte oss vid 04 på morgonen och hade då 41,2 grader feber. Hon fick såklart febernedsättande, men efter ca 30min fick hon en väldigt våldsam feberkramp. Som tur var hade vi kramlösande hemma, så det gick bra. Sedan hade hon kring 38 hela lördagen, fram till på kvällen då det gick ner till drygt 37 och där har hon legat sedan dess. Hon har dessutom ont i halsen, slemhosta och har varit ordentligt hes i flera dagar nu. Maken har fått halsont och jag har fått feber. Att vara sjuk är bland det värsta jag vet, men jag är så glad ifall dottern får vara frisk.
Sportlov den här kommande veckan också och mina föräldrar har tagit ledigt, så imorgon åker dottern dit för lite korvgrillning, skridsko-, längdskide- och slalomåkning. Ja, även skoteråkning såklart :) Hon brukar ha sportlov där varje år och förhoppningsvis får hon vara frisk nu. Passande också när jag och maken verkar bli sjuka.
Och jag försöker få tag på min läkare samt chef för att prata om det här med panikångestattacken och jobbet... Fick den när jag hade jobbat i 45min. Usch, känns inte kul alls och nu får jag hjärtklappning bara jag tänker på att jobba igen.
En snabbfråga bara.. Om jag skulle byta till ett släktnamn, efternamn då, hur gör man för att maken och dottern ska få det också? Är det samma blanketter som när maken bytte till mitt efternamn jag har nu i samband med bröllopet? Alltså från Skatteverket.