Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

BT-Veteraner

Jag tycker för övrigt att vi har för lite snö här.. Man jag vill nog inte att det ska snöa mer. Det är ju nu den härliga tiden börjar, då man kan åka skidor eller skoter och stanna någonstans för att fka utan att frysa ihjäl. Men det är ju inte kul utan snö. 

Plugga idag. Håller på med en presentation som jag inte ens vet om den kommer bli bra. Mest för att vi inte har fått några riktiga instruktioner, bara en halvflummig genomgång av läraren. Men då tänker jag som så att jag gör som jag tror och så får hon skylla sig själv om det inte blev som hon tänkt. Fast mest troligt är det jag som får skylla mig själv om det inte blir bra..  

• snowstars
    daniiel: vilken söt liten dotter du har! (kikat i andra tråden, alltså) kul att få se en bild på henne!

Här håller jag på att stressa sönder. Okej, inte riktigt, förra våren var mycket sämre. Men det är mycket nu och nästa vecka ska jag på en träff på ett universitet i en stad där jag aldrig har varit och där jag inte känner mig trygg med varken lärare, kurskamrater eller kursupplägg. Antar att lite stress kommer försvinna efter det.

Så jag längtar också efter sommaren, för då blir jag LEDIG! 
  • snowstars

Tjohej på er! Läser intressanta inlägg om alkoholens vara och icke vara. Jag är heller ingen som dricker alkohol, tycker inte om smaken, och sambon dricker bara öl och sällan några mängder. Bland annat därför valde vi ett alkoholfritt bröllop, för det känns konstigt att bjuda på något som vi inte tycker om eller kan något om.. Ska bli spännande att se hur de inbjudna reagerar på det. 

Jag har ett väldigt intensivt schema just nu och längtar tills mitten på maj då det börjar plana ut lite. Förutom job och studier försöker jag även dona lite med bröllopsplanering även om jag har tänkt ta det mesta i sommar när jag är ledig. Ibland undrar jag bara hur jag tänker när jag planerar..

Sambon fick jobba idag (specialjobb som bara kunde göras på en helg) och jag passar på att göra bort lite plugg. Solen skiner men till skillnad från resten av världen gör det mig nästan deprimerad. Har svårt att sova när det blir för ljust i sovrummet, till exempel. Men jag tror jag ska ge mig ut på en långpromenad med hunden om någon timme.  

• snowstars
    daniiel: det tycker jag att du kan. Du kan ju fråga om hon har rätt mail/adress/telefonnummer eftersom du inte fått bilderna ännu. 

Jag har påsklov i veckan, vilket behövs! På torsdag åker vi upp till fjällen för lite snö, (förhoppningsvis) sol och skoterkörning. Yey! :) 
  • snowstars

Haha, okej, då gick det ju inte att linda in det så. Men fråga bara om de är färdiga. Du kan ju säga också att du gärna vill ha en bild till dopinbjudan, så har du en förklaring :) 

Ja, det känns jätteskönt. Jag hade en jättejobbig vecka mentalt förra veckan. Slutade bland annat med att jag fick ändra om mina studier lite och anpassa examen efter vad som är rimligt att klara av. Och så gjorde jag en omtenta där ingen av frågorna var samma som på ordinarie tentan så det gick ju.. inte så bra. 

Mina föräldrar har en stuga i Tärnaby/Hemavanområdet. Så dit ska vi, och det ska bli så skönt. Där uppe kan jag verkligen koppla av. 

• snowstars

Haha, nähä, då gick inte det heller. Men kontakta henne ändå och fråga vart bilderna är :P 

Ja, men det blir nog bra till slut ändå. Jag sitter just nu och grunnar på hur jag ska få ihop poäng till min examen, det känns inte riktigt solklart. Och man ska ju välja kurser idag ;) 

• snowstars
    Lenblo skrev 2014-04-15 11:26:42 följande:
    Du kan ju alltid försöka!

Snowstars: Det där med tentor verkar vara laglöst område. Jag hoppas att frågorna i alla fall berörde ungefär samma områden.

Vi hade en tenta en gång där kursen var helt irrelevant för innehållet i tentan. 25 % kuggade helt slumpvis och kursledningen sa: "Ni klagar bara - precis som förra kursen!" Kul att se att de tar till sig utvärderingarna...
    Ja, alltså det som retar mig är att det bara delvis rörde samma områden som den första tentan. Jag fattar ju att det inte kommer exakt samma frågor :P

Jag pluggade tre gamla tentor (alla som fanns tillgängliga för kursen) och så dyker det upp frågor som inte funnits på nån av de tre och som jag bara vagt mindes att vi kanske hade tagit upp på något seminarium. 

Delvis kan jag förstå det då det är ett ganska stort område (vi pratar hela Spanskamerikas historia, från tidernas begynnelse ungefär fram till idag) men just eftersom det är så stort så måste man ju nästan utgå från gamla tentor om man ska ha en chans att lära sig.. 

Men, men, den är inte rättad än så jag kanske skrapade ihop nog med poäng ändå. 
  • snowstars
    Chicita: Hoppas de kan fixa bort den där nålen ur foten på dig, för det låter ju inte bra att ha som du har. 

TheD: Jag vill också till London! Fast vi var ju där i vintras. Men ändå.. Lite surt också för sambons kompisgäng ska åka dit i sommar men vi är dels inte lediga då och har dels inte råd så.. 

Jag hade en jättebra påskhelg i fjällen. Sol och gnistrande snö, kom tillbaka med lite färg i ansiktet och på händerna, hals och armar är blekvita. Som det ska vara, med andra ord :P

Igår började vardagen igen och jag drog igång med GI. Vill verkligen försöka få bort några kilon till bröllopet (20 veckor kvar) och allt annat jag har provat har inte funkat. Så nu hoppas jag att det ger lite resultat i alla fall. Man behöver ju inte gå ner bara för att man ska gifta sig men jag har hållit på i flera år utan särskilt stora resultat och känner att det är kul att ha ett litet mål så man kanske kommer någonstans :)  Är det någon av er som har kört GI innan? 
  • snowstars

Dalarna är ju perfekt för semester! Jättenära mellan olika ställen och mycket att göra. Jag och sambon var på Orsa Björnpark för några år sen och det tyckte jag var jättebra. Fast jag är lite emot djurparker och sådär så kändes det som om djuren mådde bra :)  Och Rättvik är jättefint, riktigt lååånggrunt, som Chicita säger. 

• snowstars

Här var det stiltje! Tänkte bara titta och in och tala om att idag var min första lediga dag, och att jag nu är ledig tills i mitten av augusti! :D 

• snowstars

Ja, man har väl annat för sig den här tiden på året, antar jag :)  Men tråkigt om BT strular mycket. Jag har inte varit här så himla mycket sen de gjorde om, men en hel del funkar ju inte som jag vill att det ska göra :P 

Hur är det med alla just nu? Planer för midsommar? 

• snowstars

Jag har klarat alla tentor (utom en kurs som jag hoppade av då, men det tänker vi inte på) och fick som sagt semester igår. Försöker träna men har svårt att hålla igång själv. Jag behöver verkligen gruppträning med någon som står och säger vad jag ska göra.. 

Nu under sommarlovet blir det nog en massa bröllopsplanering och inte så mycket mer. Har mutat mig själv med en IKEA-resa så det kommer det bli :) 

Och midsommar firas i fjällen. Tippar på att vi kommer få tio plusgrader och regn, men det gör inte så mycket. Vi är lediga ändå :) 

Svar på tråden BT-Veteraner