BT-Veteraner
Usch ja Darling Daisy man kan inte annat än att förfasas över vissa...
Jag är ju resistent mot bedövning. Så eftersom det som funkar absolut bäst för mig är kyla så har jag fått låna en pump som pumpar runt isvatten runt operationsstället (via en manchett).
Så när jag skulle operera om axeln andra gången så lovade läkaren att jag skulle få med en sån hem igen.
Vid sista ronden så pratade jag med läkaren igen och frågade om han hade fixat en sån, och han säger "just ja, se till att fixa en sån som dom ska få låna hem" till systern som var med vid ronden.
Jag började göra mig i ordning (dom hade opererat in en shunt med tandläkarbedövning direkt in i operationssåret också så jag hade en lång slang och en "syltburk" med tandläkarbedövning att trassla med också.
Systern kommer tillbaka och säger hejdå och börjar fixa sängen.
Jag frågar efter den där ispumpen och får först inget svar, hon låtsas inte höra...
Jag frågar igen och hon snäser att det finns bara en på avdelningen och den tänker hon inte låna ut.
Nej men det borde finnas fler för doktorn sa åt henne att ordna den. Jag ber också om hjälp att få ordning på det där med shunten eftersom jag inte hade räknat med en sån, så jag hade inte kläder som funkade.
Men hon var minsann ingen påkläderska.
Till slut blir min make (dåvarande sambo) så förbannad att han säger åt henne att gå och leta på en sån där apparat och att skicka in nån som är villig att hjälpa till. Eller så skulle han ringa på doktorn och berätta hur illa hon betedde sig. Så då blev det väl fart på henne...
Väl hemma så börjar det störtblöda ur såret så vi åker in akut.
På akuten vill dom ju (som du säger) helst inte öppna och lägga om eftersom det inte är lika sterilt där. Men det slutar med att dom ändå gör det eftersom dom var tvugna att se varför det blödde.
Det visar sig att shunten har flyttat sig och att den nu pumpar in bedövning under huden bredvid operationssåret och att den egentligen borde plockas bort...
Men dom kan inte göra det där. Dom ringer upp till avdelningen och får antagligen prata med samma sköterska. Så det slutar med att dom bara plåstrar om mig och skickar hem mig med en växande "ballong" av tandläkarbedövning under huden.
Dagen efter fick jag åka in och ta bort shunten i alla fall. Då hade jag en bula stor som två tennisbollar bredvid såret...