Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

BT-Veteraner

Chicita: hoppas verkligen att det låter värre än det är!

daniiel: FÅR man höja hyran med 600 i månaden? Särskilt om inte balkongen går att använda ens? Jag tycker det låter väl häftigt. Vi åkte på en hyreshöjnign direkt vi flyttade in här men det var typ 50 kronor i månaden.. I och för sig bor jag ju inte i en riktig stad, i städerna verkar man ju kunna göra som man vill. Tråkigt för er i alla fall, hoppas ni hittar en lösning.

• snowstars

Jag känner mig jättearg å dina vägnar just nu, daniiel. Det är ingen lätt situation ni har hamnat i.

Å mina egna vägnar vill jag bara hälsa att jag funderar över hur jag tänkte när jag valde att utbilda mig till lärare i spanska av alla ämnen. Det här är jättesvårt!

• snowstars

Men herregud, vilken taskig hyresvärd. Och vad spelar det den nuvarande hyresgästen för roll vem som hyr den om det ändå står folk på kö?

• snowstars

Jag har också hyfsat lätt för att lära mig språk och tycker egentligen att det är jätteroligt. Men glappet mellan gymnasiet och högskolan (eller steget kanske man ska säga) är stort och det hjälper inte att jag har varit utan språket i fyra år. Men jag är ganska tjurig så det ska väl ordna sig det här också ;)

• snowstars

Jag antar att chefen inte kan sparka sig själv Chicita. Eller tja, kan och kan men chefen vill väl gärna ha kvar sitt jobb.

Men surt är det väl ändå. Har du frågat om statistiken och hur de tänker?

• snowstars

Jag är jättedålig på gamla rocklåtar fastän det är (nästan) det enda som sambon lyssnar på. Haha. När jag hör dom känner jag igen dom.

Så himla surt med jobbet Chicita. Vad trött jag är på att det alltid ska tjänas pengar på allt. Du jobbade ju ändå för en hyfsat stor kedja, de borde ju kunna ta om det går lite dåligt i en butik ett tag. Det finns väl andra butiker som bär upp eran, liksom. Så jäkla trött.

• snowstars

Men vad säger du Chicita, ska ni få IKEA till din stad?? Då ska jag verkligen köra bil till nästa träff på Högskolan (hösten 2014) och råka svänga förbi där. Hehe..

Men vad skönt ändå att veta att det kommer bli en massa jobb där. Något borde du ju få så småningom. IKEA ska ju öppna i Umeå också (typ 2014 tror jag) och där räknar de ju med hur mycket som helst. MAX har redan aviserat att de ska ha en restaurang där. (Som om max är normgivande, haha. Men det är liksom det jag känner till).

Det känns väl ändå skönt att ha bestämt något, daniiel även om det kanske inte blev så kul som du hade tänkt?

Här tragglar jag vidare. Tack för allt stöd. Bockade av en hel del på att göra-listan igår så jag känner mig lite lugnare idag. Ska bara försöka slita mig från BT så kanske jag hinner en del idag också ;)

• snowstars

Daniiel: Haha, ja men den dagen som botniabanan börjar gå så har nog både du och jag gått i pension *typ*. En bekant till mina föräldrar tyckte att IKEA skulle etablera sig typ i Åsele istället så skulle Umeå-borna få åka nånstans nångång ;) Plus att det skulle bli närmare för oss inlandsbor, för en gångs skull.

Alltså jag är hopplös. Kan nån säga åt mig att sluta grubbla så mycket. Som ni kanske vet jobbar jag nästan heltid resten av den här terminen. Samtidigt som jag pluggar på heltid. Det ger en sysselsättningsgrad på ca 180%, vilket är rätt intensivt. Därför hade jag lovat mig själv att jag skulle få vara ledig i sommar. HELA sommaren. Men nu hittade jag ett jobb på arbetsförmedlingen. fem veckor, ca 75%.. Jag är till och med kvalificerad då jag jobbat med liknande uppgifter förr. Så då funderar jag på att söka det fast jag vet att jag kommer behöva VILA. Men det vore ju skönt med mer pengar och att ha en liten inkomst i sommar också så behöver jag inte snåla så mycket med den lön jag får i vår..

Gaah!

• snowstars

eller hur, jag borde vara ledig. Man FÅR vara ledig.

Åh, idag är det fredag och solen skiner och har jag tur behöver jag bara plugga fram till lunch och kan ändå känna mig nöjd med dagen! Wihoo.

• snowstars

Velar fortfarande angående det där jobbet.. Hade det varit 50% hade jag nog sökt.

Jag är så glad att jag missade 80-talet med ett par veckor (föddes i januari -90) för jag gillar inte alls musiken eller kläderna eller nånting därifrån. Håret! Usch. Men om man söker lite på nätet hittar man en del som ändå går att lyssna på.

Carola - Främling
    Freestyle - Vill ha dig
    Herreys - Diggiloo Diggiley
    Lena Philipsson - Dansa i neon
    Pernilla Wahlgren - Piccadilly Circus
    A-ha - Take On Me
    Irene Cara - Flashdance.. What a Feeling
    Jennifer Warnes & Bill Medley - (I've Had) The Time of my Life
    Alphaville - Forever Young

Mycket schlager :P Sen tänker jag spontant Madonna och Michael Jackson? Och den här "Girls wanna have fun".

Svar på tråden BT-Veteraner