• Chicita

BT-Veteraner

Känner att jag saknar nånstans att bara snacka om allt mellan himmel och jord med alla trevliga människor som varit här länge. Och som alltså redan är gifta...
    Inte om något speciellt ämne utan bara prata.
    Ett ställe att umgås, att kanske ta en cyberfika, bestämma träff eller bara "vara".
    En plats att prata om jobb, hundar, gymmet, bil, hus och hem osv...

Jag har sett att det finns trådar där det pratas om barn och familj.
    Men när man inte har barn så känns det inte som rätt ställe att hänga. Även om man säkert skulle vara välkommen. Jag vill inte förbjuda barnprat här, men det är alltså inte så att man "måste" ha barn för att få vara med och prata.

Skulle gärna se att vi undviker bröllopsämnen så det här inte blir en "fråga dom gifta-tråden".

• Svar på tråden BT-Veteraner
  • daniiel

Jag funderar på att springa ner på stan och kika om någon av dessa klänningar finns. Mest troligt inte, men kan ju vara värt att kika kanske..

www.hm.com/se/product/22313
    www.hm.com/se/product/25922
    www.hm.com/se/product/21026
    www.hm.com/se/product/26410

www.veromoda.se/vero-moda/dresses/sweet-pleat-3-4-short-dress/10109719,sv_SE,pd.html&forceScope=
    www.veromoda.se/vero-moda/maxi-dresses/slitty-s-l-long-dress/10107695,sv_SE,pd.html&forceScope=
    www.veromoda.se/vero-moda/maxi-dresses/stinna-lightning-s-l-dress/10105177,sv_SE,pd.html&forceScope=

• Chicita

Någon av klänningarna borde ju finnas så att du kan prova den i alla fall :) 
    Skönt att pengarna kom nu så slapp du den stressen 

• daniiel
    Chicita skrev 2014-03-14 16:08:59 följande:

Någon av klänningarna borde ju finnas så att du kan prova den i alla fall :) 
    Skönt att pengarna kom nu så slapp du den stressen 

Man kan ju tycka det, men jag bor ju i staden mest sämst utbud verkar det som, för jag kunde inte hitta en enda av dom. Jag kunde faktiskt knappt hitta någon klänning alls på Vero Moda, trots att dom har över hundra klänningar i sortimentet.

Hur går det för dig? Visst är du mitt uppe i städhelgen nu? Hur känns fötterna?
  • Lenblo
    Chicita: Det där jobbet verkar sådär för någon med dina ledproblem.Snart är WEB-sandalerna ingångna igen, men ändå.

Daniiel: Det var mycket grejer för 640:- måste jag säga. 3 veckor är ju gott om tid om man vill beställa något trevligt från nätet.

Lillan har inte kommit på det där med att man ska ha ned ben och armar i golvet samtidigt ifall man ska komma framåt. Just nu ligger hon och trycker sig med armarna baklänges längs hela rummet.
  • daniiel
    Lenblo skrev 2014-03-15 15:53:32 följande:
    Daniiel: Det var mycket grejer för 640:- måste jag säga. 3 veckor är ju gott om tid om man vill beställa något trevligt från nätet.

Lillan har inte kommit på det där med att man ska ha ned ben och armar i golvet samtidigt ifall man ska komma framåt. Just nu ligger hon och trycker sig med armarna baklänges längs hela rummet.
    Haha ja, att shoppa från England och dessutom lite på rea, det är grejor det. Speciellt för snåla mig, som egentligen avskyr att spendera pengar på kläder!

Nämen, lilla vännen då! Hur gammal är hon nu? Men du ska se, vilken dag som helst kommer hon säkerligen på det där :) Det brukar gå snabbt och utan någon större förvarning. Så var det när vår dotter ställde sig upp första gången, började gå och prata. Hon kröp aldrig sådär jättemkt, men hon opererades ju när hon var kring 4 månader och det tog ju flera månader för henne att riktigt repa sig, så kan väl bero på det.
  • Chicita
    Lenblo skrev 2014-03-15 15:53:32 följande:
    Chicita: Det där jobbet verkar sådär för någon med dina ledproblem.Snart är WEB-sandalerna ingångna igen, men ändå.
    Nej det är ju inte det allra bästa att städa hotellrum när man har dom problemen jag har.
    Men eftersom jobb inte växer på träd och jag snart är utstämplad så måste jag jobba så mycket jag kan så att jag förhoppningsvis kan få en ny stämpelperiod :/
    Och då är det ett bra jobb att komplettera med :)

Men jag hoppas att det är tillfälligt... 
  • Lenblo

Rebecca är snart sex månader så krypfärdigheterna är mer för hennes sinnesro än för BVC. Hon blir i alla fall mindre frustrerad nu när hon hasar runt baklänges eller kan studsa lite i hoppgungan.

Jag köper mest kläder på nätet av två anledningar:
    Till att börja med är jag en sån där besvärlig typ som följer min egen smak och inte modet. Med nätets enorma utbud kan jag hitta saker som jag tycker är fint, och inte något en modeskapare utnämnt till årets stil. För att inte tala om sköna svarta jeans till gravida - det var en utmaning.
    Dessutom behöver jag då inte betala det hutlösa priset som små chica boutiquer vill ha för ett plagg som är standardiserat.
    Jag måste erkänna att jag någon enstaka gång vill ha något alldeles dekadent, men som normalt sett kostar skjortan, t.ex. en klifri och härligt varm kashmirtröja med båtringning. Speciellt sista skulle för alltid förpassat mig till det riktigt dyra sortimentet som aldrig någonsin reas. Om man lägger ned ett par timmar går det oftast att få tag på begagnat på Ebay Tyvärr är det inte aktuellt att betala ytterligare ett porto till USA om nu blixten bränt ut bilden så den diskreta gammalrosa visade sig vara cerise. =P

• Chicita

Ja det är ju fördelen med att kunna sy :) 
    Man kan sy en del själv så att man får dom där unika - snygga plaggen som man inte kan hitta någon annan stans (än i sitt eget huvud)  

• daniiel

Jag handlar nästan uteslutande kläder från ASOS och New Look, England alltså. Billigt och snabb leverans, snabbare än från tex HM, Ellos och Nelly. Nu ska jag dock en sväng, till, på HM och Vero Moda och kika på klänningar. Ska nog köpa ett par jeggings på Cubus också, sköna och billiga var dom :) Tyvärr är det som alltid, har man en större storlek än S-M, så antas man vara minst 180cm lång också.

Chicita - Jag är avis på folk som kan sy. Jag önskar så att jag kunde det! Och visst, småsaker som kuddfodral, julstrumpor, gardiner och sånt går bra. Skulle aldrig våga mig på något annat dock :P

Lenblo - Oj, 6 månader redan.. vad tiden går fort! Stortjej nu då :) Hehe ja, i den åldern brukar det inte länge vara så uppskattat att bara "ligga och slappa" :P Jag kan inte förstå att vår Tilda blir 5 veckor på onsdag.. Eller att storasyster blir 8år i år! När man får barn, så tycker jag tiden bara flyger fram. 

• Aniara4

Hej allihop! Har inte varit så aktiv på sistone, men jag har läst. Jag har blivit arbetslös (pga neddragningen, alla inklusive chefen var jätteledsna) och har kräksjuka, så, eh, tjolahopp.