BT-Veteraner
Kul med recept
Kul med recept
Vetesjutton vad som hänt, men ni kloka människor kanske kan hjälpa mig få någon ordning på det...
Sen någon gång efter nyår (troligtvis mitten/slutet av Januari) så har jag tappat 4 kilo.
Jag har inte ändrat matvanorna, jag äter fortfarande godis och fikabröd i samma utsträckning som innan.
Jag går inga längre promenader och har inte ökat motionen på något sätt annars heller...
Alltså det är inget fel att tappa några kilon, men det vore ju intressant att veta varför
För något år sen tog dom prover på sköldkörteln för då ökade jag motionen och började äta nyttigare och gick upp i vikt istället. Men den visade inget direkt. Kanske på gränsen till att jag skulle kunnat prova medicin men det blev aldrig så...
Tack Nikkita och daniiel
Ja det är himla kul att kika på bilderna ibland. Jag gjorde en fotobok till oss själva för ett tag sen, vi hade bara gjort fotoalbum med riktiga kort till oss (jag brukar föredra det) och fotoböcker till närmaste släkten... Och det var riktigt kul.
Jag försökte hitta bilder till artikeln som jag inte visat förut här. Men vissa av dom jag visat är ju favoritbilder som verkligen speglade stämningen. Dom ville ha 10 bilder, jag skickade 22 tror jag, så fick dom välja ut några själva
Stämningen var verkligen speciell, och det var just stämningen vi ville få till. Allt vi la tid, pengar och energi på var med målet att få till den rätta stämningen. Och att gästerna ställde upp så pass mycket gjorde ju en stor del av det hela också
Jag förstår att det är skönt att det är slut mellan dom nu daniiel och jag förstår vad du menar. Visst kan man vara lite ledsen för hans skull nu när han blir singel, för det är ju ändå jobbigt att bryta upp. Men samtidigt kanske det var bäst det som hände
I helgen blir det nog inget speciellt här.
Jag jobbar i morgon och så ska jag försöka laga brorsdotterns overall som visst hade gått sönder i grenen.
Vet inte hur illa det är, men hon hade blivit jätteledsen så det är ju i alla fall värt ett försök
Första omgången fotoböcker beställde vi på fujidirekt och jag beställde även en bok med bilder på hunden där. Jag är jättenöjd med kvalitén.
Men sen ville vi testa något annat när vi gjorde vår bok och då hittade vi Vistaprint som har Lay-flat-bindning så man kan låta en bild sträcka sig över hela uppslaget utan att man förlorar något i "vecket".
Vi valde läderomslag på det albumet och när det kom så var det uppböjt i alla hörn, så vi har fått lov att lägga det i press under rätt lång tid för att det ska se ok ut.
Bilderna är jättebra men boken känns skörare pga bindningstekniken.
På fuji kan man välja olika kvalitéer på böckerna och vi valde hård pärm och bästa kvalitén och som sagt, vi är supernöjda
Ja och det här är "årstiden" som de flesta bryter upp också.
Vintern är inte över än och det känns mörkt och trist, ekonomin har inte riktigt återhämtat sig efter julen och man är liksom inte på topp helt enkelt. Så då är det extra jobbigt när inte förhållandet är på topp det heller. Alla småsaker man stör sig på blir liksom större om man låter dom bli det...
Jag tycker ju om att sy. Men att laga saker är inte lika roligt som att skapa något nytt
Men eftersom brorsan inte har så bra ställt och ingen annan kan sy som känner dom så blir det ju liksom till mig dom vänder sig. Och eftersom brorsan brukar ställa upp och hjälpa oss med husvakt och ibland även ta ut hunden en vända mitt på dagen om det krisar så vill man ju hjälpa till tillbaks .
Hoppas ni får något napp på fonderna där då
Grattis till VG't då även om det bara var flummiflummflumm
Och ha det så roligt på namngivningskalaset.
Förstår att du behöver sova så du kan vila armarna inför den långa resan i morgon