Sara 120707 skrev 2012-08-13 22:13:21 följande:
Jo de låter i klass med min chef :-P
Vi hade en jätte duktig ung tjej som tränade några av våra unghästar.
Det hände en olycka när en häst stegrade sig och hon fick sitt finger klämt mellan sadeln och halsen och bröt två fingrar. Jag skjutsade henne till akuten(vilket jag fick en utskällning för senare..) och försökte få en läkare att träffa henne tills min chef tvingade mig att lämna henne där, hon var typ 17.
Chefen snackade senare skit om henne i flera veckor till alla som ville höra på om vilken dålig ryttare hon var.
Den chefens problem var inte bara psykopatbiten utan även att hon i grunden inte var en hästmänniska.
För mig så inser en riktig hästmänniska att olyckor händer(hon vill alltid ha någon att skylla på) och prio ett är att se till att människan är okej och direkt efter kolla till hästen, iaf är det så jag har blivit upplärd
Jävla människa! Skönt att spy lite galla över henne
Ja det är lite skönt att spy galla över dom när dom är så dumma...
min monsterchef tvingade sin egen dotter att rida sina 3 ponnyer med knäet ur led, för att annars skulle hon sälja hästarna eftersom dottern då inte var intresserad av att ta hand om dom
Jäkla idiot säger jag bara.
Dessutom vägrade hon skriva arbetsgivarintyg för det halvår jag jobbat där som stallchef, utan gav mig bara ett intyg över tiden jag fick stöd från arbetsförmedlingen där (provanställningstiden bekostades till 50% av AF) så det ser ju fint ut i mitt CV liksom
När hennes 1:e hästskötare ringde sig sjuk kvällen innan en stor dressyrtävling så erbjöd jag mig att knoppa manen på hennes tävlingshäst på 1,94.
Så det var pall som gällde där för att nå upp på "giraffen"...
Jag fick göra det efter arbetstid då vi hade haft fullt upp att förbereda för en konferens/ weekendridläger som skulle komma på kvällen.
Och när jag står och knoppar hennes förbaskade häst (och putsade kandaren, sadlar grimmor och packar hennes tävlingsskåp) så ringer telefonen i stallet och jag får en utskällning för att jag är sen till middagen som vi skulle äta med eleverna...
Borde hon inte varit tacksam för att jag ställde upp
gratis och fixade så att hon kunde tävla dagen efter?
Nejdå, det skulle jag gjort tidigare... Närdå? När hon tvingade mig att skura boxar för att det skulle vara snyggt till gästernas ankomst?