snowstars skrev 2013-08-10 11:25:27 följande:
daniiel: Ja, alltså det är kul att plugga under rätt förutsättningar. Den kursen jag ska försöka tenta av nu på måndag är jag inte intresserad av för fem öre men den ingår i det kurspaketet jag måste läsa inom programmet. Däremot har jag läst andra kurser som har varit roliga och stimulerande, så det är inte bara pest och pina hela tiden (för jag antar att det låter så när jag beskriver mina studier :P)
Hm.. Fast Matte B är väl inte behörighetsgivande inom samhälls/humanioraspektrat? Tänker typ juridik, samhällsvetare, översättare, historiker.. Inte så lätt att få jobb som då ;) Socionom? Administration? Bibliotekarie? Förskollärare/lärare? Journalist? Börja frilansa vet ja, du kan ju skriva i alla fall :)
Ja, det håller jag med om. Det kan absolut vara roligt att plugga :) Hur gick det i måndags då? :)
Jag har kikat lite på beteendevetare eller samhällsvetare. Det känns lite intressant faktiskt. Jag har ju hela mitt liv tänkt bli lärare, men det känns bara mer och mer fel. Har kikat lite på bibliotekarier tidigare, men det föll på något, kommer inte ihåg vad. Socionom är inte aktuellt, alls. Speciellt inte här. Alla är socionomer. Det är inget för mig. Journalist.. det känns som att det är väldigt tuff konkurrens där, men även det är något jag sniffat lite på.