Chicita skrev 2013-08-21 22:05:15 följande:
Jag får beklaga daniiel.
Tidens gång är ju inget man kan styra över och även om det är väntat så gör det ju inte mindre ont i hjärtat när någon man älskar försvinner.
Klänningen du visade var jättefin och absolut passande tycker jag.
Till mammas begravning köpte jag en svart klänning som är ordentligt strukturerad. Alltså lite mer av "ha på kontoret-klänning". Jag hade räknat med att jag kanske eventuellt skulle kunna ha den på jobbet (hotellet) vid några av de mer informella tillfällena. På gamla hotellet var det ju väldigt styrt vilka kläder man fick och inte fick ha nämligen. Men ibland bände dom på reglerna och sa "klä er snyggt och hotellmässigt bara ni inte svettas / fryser ihjäl". Tyvärr "växte jag ur" klänningen rätt fort då jag blev sjuk efter bröllopet och gick upp några kilon då som jag inte har blivit av med sen
Men om jag kan krympa i den nu så hade den varit perfekt på nya hotellet när det är lite varmt så jag får satsa på att kunna ha den nästa år om jag är kvar då
Tack. Nej, precis, det är ju så. Även om man är så förberedd man kan bli, så är det tungt.
Jag beställde klänningen och hoppas på det bästa. Jag behövde nya jeans också och jag tycker New Look har jättebra jeans, som dessutom bara kostar ca 160kr, så jag beställa såna också. Nu håller jag tummarna för att det ska hinna komma före begravningen och att klänningen passar. Det är ju kanske inte någon klänning jag kommer bära till vardags, men till julfesten med makens jobb, på julafton och sådär.. ja, då kan den ju faktiskt passa :)