daniiel skrev 2012-08-28 09:54:25 följande:
Jag brukar använda Reebok Freestyle, men nu är det dags att köpa nya och jag tvekar på om jag ska köpa ett nytt par såna eller välja något annat. Haha men va? Äger du inga converse? Jisses, jag trodde alla hade minst två par ;P
Vad är grön hälsa, omsorg och rehab? Alltså vad handlar det om? :) Hoppas du fick sova ordenligt, hua för att stiga upp den tiden! Och hoppas att dagen blir intressant och rolig :)
Hihi, nej jag har inte haft några converse sen åttiotalet (usch, nu känner jag mig gammal
). Då kallades de inte ens för converse, utan basketkängor!
Grön hälsa/rehab/omsorg är hälsofrämjande verksamhet i lantlig miljö. Tex kan personer med funktionshinder få vara på en bondgård istället för att vara på den vanliga dagliga verksamheten (dagcenter, väva, räkna skruvar, snickra fågelholkar osv).
Djur och natur har ofta en god effekt på olika sjukdomstillstånd. Äldre som får vara ute i trädgården blir piggare, tidigt dementa skjuter upp sitt behov av sjukhusvistelse, de som använder sömnmedel kan ofta minska sina doser tex.
Jag tycker att det är ett jätteintressant område och skulle i framtiden vilja starta en sån verksamhet.