BT-Veteraner
Chicita: Jadu, en del har verkligen en massa konstiga idéer. Har man inte bokat får man väl ta vad som erbjuds, eller leta vidare. Enkelt, och inget att klaga på personalen för.Sedan tycker jag om rättvisande bilder på hemsidan. En bra bild på ett budgetdubbelrum (där jag oftast hamnar) är ett plus. Ser det för lyxigt/luftigt ut brukar jag anta att det inte är ett standardrum de visar upp. Jag misstänker starkt att en många fotografer (och hotelledningar) vill ha vackra foton mycket hellre än korrekt korrekt kundinformation.
Daniiel: Det låter härligt! Ha det så bra!
Fyllde år i förrgår. Mannen dök upp med en stor bukett långskaftade röda rosor och utlovade ett mysigt hotelldygn med början fredag på "ett hotell med spa-anläggning nära vatten". Jag ser fram emot imorgon! Måste kolla om jag fortfarande kan klämma in magen i min baddräkt också.
Tills dess ska jag roa mig med att tömma köket på allt som inte är akut nödvändigt så vi kan börja riva så snabbt som möjligt när min hantverkarpappa dyker upp i slutet på helgen. Synd att ägna den gemensamma semestern åt att renovera men det måste ju bli gjort innan barnet kommer. Sedan lär vi få annat att tänka på än vårt dåligt planerade 50-talskök.
Var på arbetsintervju. Eftersom jag hade en del erfarenhet av området och sjukhuset är i en liten håla (veckopendling) så verkade de mycket positivt inställda till två månader hos dem och förhoppningsvis komma tillbaka efter föräldraledigheten. De skulle bara kolla referenserna och sedan ringa för att diskutera detaljerna. Sedan fick jag ett mejl där de förklarar att omständigheterna förändrats och att de inte ska anställa någon alls men att jag är varmt välkommen att söka igen vid tillfälle. Va?!? Det var fasligt vad besvärligt det var att hitta ens ett anständigt vik den här gången.