Chicita skrev 2013-10-04 23:02:17 följande:
Oh jösses vad du har hunnit med saker
Spännande med den där klippningen. Jag skulle aldrig ha vågat för jag är 100% säker på att dom skulle klippa av mig håret eftersom det skulle blivit en så dramatisk effekt (eller så skulle dom vägra att göra något alls
har träffat på båda sorternas frisörer)
Jag skulle valt 5:an av dom alternativen.
Den såg ut att vara bekväm att bära och det var lite annorlunda design med (vad dom verkar vara) två avtagbara längre band, ett på varje sida...
Och den funkar både till vardag och fest
Haha ja, jag känner att jag verkligen fått tillbaka energin nu och känner mig helt frisk! :)
Klart det känns lite pirrigt med klippningen, men det värsta skulle vara om dom inte skulle göra något alls åt håret. Eller om dom gjorde mig platinablond :P Jag vet ju dock att jag kommer få reda på vad frisören vill göra innan hon börjar sätta saxen i håret, så jag har en chans att säga stop och välja att betala istället och då få välja frisyr själv. Jag har dock skjutit på att klippa mig i drygt ett år, just för att jag inte kan bestämma mig för hur jag ska ha det, så samtidigt känns det lite skönt.
Ja, 5:an känns för mig som den mest vardagliga (inga krusiduller alls) och jag har saker jag tycker om med alla väskorna och sådant jag tycker mindre om. Med den är det att den är lite väl stor faktiskt. Mer som en liten "bag" än en handväska och ska man då vara lite fin, så känns den för stor. Och axelremmarna kommer åka direkt, jag använder aldrig såna. Är sådan som bär väskan i handtagen på axeln eller underarmen :P Jag kommer nog inte kunna välja haha
Chicita skrev 2013-10-04 23:09:18 följande:
Jag skrev det här på FB i går förresten...
Men eftersom ni har varit med mig på den senare delen av min resa så lägger jag in det här med.
-------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ---------
Arg...
På smärtkliniken (Skönvik) har jag tidigare bara träffat läkare, sjukgymnaster och en psykolog/beteendevetare som verkar ha varit på min sida och som vill jobba framåt.
I dag skulle jag besöka en ortoped som är kopplad till kliniken.
Han började med att tala om hur bra han är...
(Jag är ryggkirurg, men jag kan ALLT om alla andra leder också)
Och sen fortsatte han med att säga att den som opererade min axel inte hade sagt det han hade sagt, utan han hade sagt något annat. Det var bara jag som inte hade fattat det...
Även om jag flera gånger sa att NEJ han sa EXAKT så... Och även min käre make instämde i det och validerade att det var korrekt så hade jag i alla fall inte hört rätt för läkaren skulle aldrig ha sagt så, det visste ju den här läkaren eftersom han är kollega med min axel-läkare...
Hmm...
Och när jag till slut blev arg så frågar han spydigt varför jag höjde rösten.
Innan jag hann säga något så hoppar maken in och säger "för att du inte lyssnar på vad hon säger förståss... vad annars?"
Skönt med lite backup...
"min" Skönviksläkare var också med och hon verkade också reagera på den läkarens attityd för hon satt bara och skakade på huvudet åt honom. Och i efterhand sa hon att hon förstod min känsla av att ha blivit idiotförklarad. Så jag misstänker att ett möte om hur man bemöter patienter kommer att inträffa under dagen även om hon inte ville utmana honom öppet framför mig.
Jag förstår verkligen att det var skönt att ha lite back up. Han verkar ha varit en riktig besserwisser och det är så tråkigt när vårdpersonal är sådan. Från såna människor vill man känna förståelse, stöd och som att dom vill hjälpa en. Inte att dom bara är där för att spänna upp stjärtfjädrarna ;P
Och det var ju bra att din läkare var med också och fick se och höra hur du blev bemött, både för din skull och kanske för framtida patienters skull.