BT-Veteraner
Chicita - Jag tycker det låter jättemysigt :) En bra blandning helt enkelt, vilket som sagt oftast är finast och mest hemtrevligt :) Och jag tycker om personliga hem, där man genom att kika runt i hemma kan lista ut vad det är för personer som bor där.snowstars - Det är knepigt det där med hur och var man ska fira jul. För om ni är med din sambos mamma och syster i år, så blir det toppen och ni hinner träffa både mamma och syster med familj. Men, hur blir det för hans mamma nästa år, när systern är hos killens familj och ni är hos din familj. Blir hon ensam på jul då? Men firar ni med din familj i år och din sambos mamma nästa år, då är inte hans syster där. Och din sambos pappa?
I början firade vi jul på tre ställen på samma dag. Först hos makens föräldrar, med hans närmsta familj och släkt. Sedan åkte vi till min släkts julfirande (på pappas sida, har ingen släkt på mammas, förutom mormor) och därifrån åkte vi sedan hem till mina föräldrar och öppnade klappar med min syster, hennes sambo och mormor.
Jag tyckte dock det blev stressigt, men man vill ju hinna träffa alla. Dom två senaste åren har vi dock åkt och ätit lunch med min släkt, sedan till mina föräldrar för middag och dagen efter ätit lunch hos makens föräldrar och då har bara hans syster med sambo varit där. Det har dock känts skönt att dela upp det lite.
I år har dock min farmor gått bort, så det blir inget firande med pappas släkt. Maken har inte längre just någon kontakt med sina föräldrar, så det blir mest troligt inget alls där. Därför blir det nog enbart hos mina föräldrar i år, med syster + sambo samt min mormor.
Jag hoppas att ni ska lyckas komma fram till något som känns bra för er båda :)
Och vad duktig du är som bakar! Jag och dottern bakade hela helgen till makens firande i söndags. Vi bakade syltkakor, kakor med blåbär och maräng, maränger med kokos och choklad, citronsockerkaka med citronkräm samt muffins med äpple och kanel :) Vad är det för kokoskakor du bakat? Jag älskar kokos! :D