Chicita skrev 2014-02-28 13:16:16 följande:
Och nu började det snöa
Stora blöta tunga flingor.
Låter som att du behöver lite avlastning ibland daniiel både med hund och barn.
Du kan inte gå hem till din mamma någon timme eller två en kväll i veckan och få sova lite där medan maken är hemma med barn och hund?
Neeeeej... inge mer snö nu! Jag vill ha vår, sol och torr asfalt :D Jag är helt redo att säga adjö till vintern.
Mina föräldrar bor tyvärr lite långt bort för det och jag känner mig inte bekväm nog att gå hem till makens föräldrar. Jag hoppas att det ska bli lite bättre snart. Vi har just bytt mat till henne och det verkar bli bättre i magen = mindre skrik. Det tar väl bara ett par dagar innan det blivit helt bra. Vi ska pröva med minifom nu också och se om det kan göra lite skillnad. Hunden tycker jag dock synd om, då jag inte tar mig ut alls med henne på dagarna. Delvis vårat eget fel, då vi inte varit tjatiga nog med koppelträning eftersom vi mest haft henne lös i skogen. Därför kan jag inte gå med både henne och bebis/barnvagn. Och maken har tyvärr inte möjlighet att komma hem under dagen.
Men jag ska inte sticka under stolen med att jag inte är, och var inte med första dottern heller, förtjust i den här tiden alls. Alltså när dom är nyfödda. Jag tycker det är betydligt roligare och enklare när dom blir äldre :P