BT-Veteraner
Jamen sedär, då fick ni lite extra midsommarfirande i år då daniiel
Vi firar nog med att måla klart huset
Jamen sedär, då fick ni lite extra midsommarfirande i år då daniiel
Vi firar nog med att måla klart huset
Vad synd snowstars
Det är ju alltid svårt med allergier.
Ja här behöver jag bara undvika massa mat pga "tycker inte om" (maken är ju superkräsen)
Men det kan ändå bli besvärligt...
Ha det så trevligt snowstars och tårtan blir säkert jättegod
Hehe ja jag håller med snowstars där daniiel
Krisar det så får ni väl ha en "inomhuspicknic"... Finns det hjärterum så finns det stjärterum
Vi fortsätter på husmålningen.
Det blir jättefint men satan vad mycket jobb det är trots att vi har den färg som kräver minst förarbete
Jag känner mig rätt överflödig (sådär av och till) på målningen. Även om man kan vara två personer i skyliften så skulle det ju inte gå snabbare för att vi står där och trängs och målar på i princip samma fläck
Och vi har inte hur mycket plats som helst att lägga upp delarna till balkong och entré-räckena... Alltså "staketplankorna" eller vad man ska kalla dom. Dom som brukar kunna vara figursågade och utgör den lodräta delen mellan överliggaren / handtaget och backen.
Så jag kan bara måla 20 sådana, sen måste jag vänta medan dom torkar - vända på dom och ta andra sidan och vänta tills det torkat. Och så göra om det igen med slutfärgen...
Jag räcker inte hela vägen upp för att måla bottenplanet heller. Även om jag har trappstege så saknas det typ 10 cm upp till plåtlisten som avgränsar över och undervåningen och jag kan ju inte måla det jag når och så får maken ta resten när han hinner, för då kommer det att bli en skarv som syns
Men jag har fått göra lite annat istället. Ta hand om hunden. Försöka fixa lite mat osv... Serva maken med vatten eller vad han nu behöver. Så man får väl försöka skjuta iväg dom där känslorna om att man inte har hjälpt till och försöka tänka på att man har gjort det man kunde och om jag inte hade gjort dom bitarna så skulle inte maken hunnit så långt med sina bitar heller
Sandberg brukar ha fina tapeter... Men dom är ju rätt dyra.
Designonline har lite att välja på.
Den här är lite cool till ett sovrum (kolla närbilden)
http://www.designonline.se/Products/sek1/Wallpapers_WallArt/Wallpapers/16602/Kaleidoskooppi+tapet
Och den här turkosa lite retroinspirerade tycker jag också är fin
http://www.designonline.se/Products/sek1/Wallpapers_WallArt/Wallpapers/16607/Kullanmuru+tapet
Annars kan det vara lite coolt att måla väggen och ha en väggdekor.
Den här skulle kunna vara häftig på en turkos vägg i hallen
http://www.designonline.se/Products/sek1/Wallpapers_WallArt/Wall+decorations/11157/Wardrobe+v%C3%A4ggdekor
Kan ni bara måla nu och sätta upp tapeter när ni hittar några som du gillar?
Man behöver ju ändå göra ett grundjobb liksom
Den har jag sett tidigare på Rusta Har för mig att den är mer grå än silver men rätt ok
Och då kanske det kan lösa sig? Den turkosa jag la upp kan du ju ha i hallen om du kan ha den där i sovrummet exempelvis