BT-Veteraner
Jaaa... förutom "kasta bollen". Det är ännu roligare. Men det kan man ju göra när man "sitter snöret"
Jaaa... förutom "kasta bollen". Det är ännu roligare. Men det kan man ju göra när man "sitter snöret"
Oj vad snabbt det vände där då Lenblo. Men sådär är det ju ibland, dom nästan lovar en sak och sen ångrar dom sig... Typiskt.
Hoppas du hittar något annat och att det går bra med köket nu
Snowstars: Rester är ju faktiskt inte helt fel. God (ja om den blev lyckad från början då ) mat till minimal arbetsinsats. Så det är ju inte så illa
Gaaah måste bara ventilera lite...
Vi har bussgrupper som kommer lite då och då hela sommarhalvåret (eller tja vi har bussar året om, men mer under sommaren).
Ett företag som är baserat i London kommer i princip 1 gång i veckan eller mer med början från slutet av mars - till slutet av september.
Dom har en tur genom norden som passerar oss, och dom har massa krav. Mer krav än man borde kunna ha på ett så här litet hotell i en sån här medelstor ort liksom...
Vi har haft problem med att få deras listor med nummer på gästerna (till väskbärarna som kommer in speciellt för att ta hand om väskorna). Dom faxas ifrån hotellet dom bor på före oss.
Och listorna har inte alltid kommit alls nu i år.
Det innebär alltså att väskbärarna kan få sitta och vänta i 20-25 min på att få en lista för att kunna få väskorna till rätt rum efter att bussen har kommit till hotellet...
I morse vid ca 8-tiden ringde reseledaren från gruppen som kommer i morgon och dubbelkollade faxnumret. Och hon passade dessutom på att framföra klagomål på att väskbärarna är långsamma (ähm... ja om dom inte kan sköta sitt jobb pga att hotellet innan oss inte faxar listorna så är det väl klart att det går långsamt?)
Hon sa att hon skulle skicka listan på en gång.
Kl 13 hade den inte kommit än. Så då skickade vi ett mail till huvudkontoret och berättade att det hade varit problem att få listorna och att även om dom ringer oss och kollar faxnumret så verkar dom inte komma ändå. Och det är inget fel på vår fax... Så vi bad dom undersöka vad problemet kunde vara.
(alltså jag sa ju att reseledaren hade gjort allt hon kunde liksom, inget elakt mot henne)
Strax efteråt pep det till och faxet kom. En kvart senare ringer reseledaren och frågar om vi hade fått faxet och jag bekräftade att ja nu har det kommit.
Strax innan jag ska gå hem så ringer hon och är fly förbannad och undrar varför vi har ringt London om att hon inte faxar som hon ska (?!) Hon hade ju till och med fått bekräftat att faxet hade kommit fram.
Hon gapar och skriker och nästan sprutar eld känns det som. Jag får knappt en syl i vädret så till slut säger jag: "Kan du bara vänta lite nu så får jag förklara"...
Och så förklarar jag att när vi inte hade fått faxet på flera timmar efter att hon ringt och kollat numret så kände vi att vi måste hitta orsaken till varför det felar så många gånger. Bara för att dom ska slippa vänta på väskorna liksom och få en smidigare incheckning. Och att sen kom faxet efter att vi mailat och frågat efter det och så ringde hon strax efter det och fick bekräftat att det hade kommit fram.
Så det är ingen som har "anmält" henne efter att vi faktiskt hade fått faxet.
Men johooo då det hade vi, och nu hade hon fått betala för tre samtal till oss från sin egen telefon och hon tänkte minsann inte prata mer med oss nu så hejdå och så slängde hon på luren.
Om hon har haft en dålig dag så ska det inte gå ut över oss.
Vi är ingen jävla slagpåse.
Hon kunde ha tagit ett andetag och försökt lyssna och insett att vi försökte fixa ett problem som varit hela sommaren. Och problemet är antagligen att hotellet dom bor på innan oss - dom som ska faxa oss dvs - inte sköter sig som dom ska. Om dom inte får fram faxet (om någon gör fel när dom faxar) så skiter dom i att fixa det och så får vi skit för att vi är långsamma - trots att vi inte fått all info vi behöver...
Blääääh... Kärringjävel
*pust*
"kärringjäveln" kom till hotellet och jag bad min kollega att ta emot dom för jag ville ha så lite som möjligt med dom att göra.
Och in valsar den här damen som ett litet solsken där aaaaallt är sååååå bra osv osv.
Visst fick hon några småsura utbrott under kvällen sen (som när vi inte bjuder guiden och chauffören på vin och öl eftersom det strider mot alkohollagen) men i det stora hela var hon på ett strålande humör
Skönt... Jag hade hunnit få migrän innan jag åkte till jobbet för att jag blev så irriterad och stressad...