BT-Veteraner
Ja det brukar oftast bli så för mig med
Men då har man i alla fall möjligheten känner jag...
Tack
Ja det brukar oftast bli så för mig med
Men då har man i alla fall möjligheten känner jag...
Tack
Vad jobbigt daniiel jag hoppas att du får svar.
Jag började känna att symptomen planade ut på mina tabletter, men sen helt plötsligt fick jag hemska magsmärtor så jag slutade med medicinen (ett par dagar efter att magvärken började) och efter bara någon dag så var magen tillbaka som vanligt igen. Så jag har inte vågat ta medicinen något mer...
Det var rätt intressant på smärtföreläsningen som vi var tvugna att gå på om vi ville få hjälp på smärtkliniken. Och sjukgymnasten har kollat igenom allt nu så jag ska få börja träna lite lätt om några veckor också. Hoppas på bra resultat mot smärtan när jag får komma igång igen
Rund är också en form snowstars
En fin form också faktiskt...
Fast dom där core-människorna som bodde på hotellet när det var tävling skrattade bara när jag sa det
Det är inte något virus eller något på gång då snowstars?
Eller järnbrist?
I går var jag till smärtrehab igen och hade en första utvärderingsträning med min sjukgymnast.
Syftet var att se dels vart min smärtgräns vid träning gick, och dels vad jag hade för teknik (om man börjar "fuska" när det går tungt osv) och någonstans i muskelminnet så satt nog teknikerna kvar från när jag gym-tränade massor när jag tävlingssimmade.
Benpressmaskinen gick bara upp till 90 kilo, så när jag maxade den (utan vingel eller "fusk") så var det ju inte så mycket mer att göra där.
Och eftersom jag har en trasig axel så började vi väldigt försiktigt med "drag" i några maskiner och sen gick vi över på en tom skivstång. Så jag fick lägga mig på bänkpressarbänken.
Den lättaste stången väger bara ca 5 kilo och det var ju inga problem.
Sen fick jag en 12,5 kilo tung stång och det var väl inte heller några problem.
Hmm sa min sjukgymnast då och ville att vi skulle knuffa in bänken under skivstångsställningen där den maffiga "riktiga" stången satt. Så det gjorde vi väl.
Det är en så kallad olympisk stång (dom väger mellan 20-25 kilo och denna vägde 25) och det olympiska är att den ska hålla vissa mått (mest längd och grovlek då, samt placering av räfflor för att man ska kunna se att man har stången balanserad).
Efter 15 kilo pålägg med vikter så började det bli ostadigt och jag var väl trött efter dom tidigare lyften med så då la vi ner det där med bänkpressen.
Så gick vi över på hantlar och bicepscurl istället. Först fokuserade jag ju bara på att lyfta tyngden och då började det bli tungt och för jobbigt vid 4 kilo.
Men vi testade ändå med 5 kilo och när jag skulle börja lyfta den så kände jag hur något klickade till "böj inte handleden, lyft ända från biceps" hörde jag liksom i huvudet. Och det gjorde jag.
Istället för att lyfta vikten, allts att trycka vikten uppåt, så drog jag armen mot mig genom att spänna musklerna i överarmen istället. Och helt plötsligt gick det lätt igen. Så jag dubblade vikten till slut. 8 kilo gav vi oss på eftersom att jag började bli väldigt trött i musklerna då och smärtreceptorerna var väldigt retade...
Sen var det dags för situps. Och där är jag verkligen otränad tycker jag.
Men visst det var väl ingen större svårighet att göra en eller två situps med benen upplagda på en stol.
Sen skulle jag göra situps på en bräda (så man har huvudet nedanför magen om ni vet vad jag menar) och det gick ju att haka i fötterna i ribbstolen, så det var inte heller några större problem. Brädan var då 3 hack upp från golvet. Det kändes lite otäckt att luta sig bakåt sådär men det gick.
Sjukgymnasten tyckte det såg så enkelt ut så han höjde 2 hack till och helt plötsligt fick jag nästan panik. Jag försökte lägga mig bakåt och kände bara att "det här kommer gå åt helvete" så jag var tvungen att ta mig därifrån och gjorde ett bakåtfall (ju-jutsuteknik :P) bort från brädan. Det slog mig sen att det säkert var min yrsel som påverkade där. Jag tappade liksom konceptet om upp och ner, och det bara kändes otäckt och disorienterat....
Ska bli spännande att se vad han kommer fram till sen när han har utvärderat siffrorna.
Men han var in till psykologen och sa att jag var ovanligt stark (sen vet jag inte vad han jämför med, men det är ju alltid kul att vara ovanligt "bra" på något i alla fall
När jag var som mest tränad så tog jag 110kilo i liggande benpress 10X10 repetitioner, så att ta 90 kilo i sittande ställning (inte lika tungt) kändes ju rätt bra i alla fall. Hade blivit rätt ledsen om jag börjat vingla efter 50
Bänkpress tror jag att jag tog ca 70 kilo, men jag tränade inte just det så mycket eftersom man inte vill bygga dom musklerna när man simmar.
I och för sig så var det nog inte direkt bra att jag tränade alls i går, men jag hade ju fått den tiden så...
Jag började känna mig lite hängig i går med ont i halsen så alla konditionstester blev lagda på minimal påfrestning. Men ändå, när jag kom hem så hade halsen blossat upp och jag kunde knappt andas kändes det som och jag har legat hela natten och känt hur halsen snörts ihop och känts som köttfärs.
I dag har jag suttit med en halv arsenal med "bli frisk fort" grejor...
KanJang, C + D-vitaminer, nässpray, hostmedicin och den där nya sprayen man ska spraya i halsen för att påskynda läkningen...
Jag har inte tid att vara sjuk nu