Chicita skrev 2012-10-01 20:56:09 följande:
Ja jag har också markerad midja trots extrakilona... Och det är supersvårt att hitta saker som sitter snyggt men det finns pärlor
Om du har ett bälte på jackan eller någon annan typ av midjemarkering så behöver du inte oroa dig för att benen ska se korta ut. Om du hittar något med lite högre markerad midja så förlänger det ju benen också.
Det viktigaste är nog vart kappan/ jackan slutar.
Om du vill ha en kort så försök hitta en som är riktigt midjekort, annars finns risken att det blir som en blinkande neonskylt "hoo hooo titta på mina höfter" liksom
Men samtidigt om en längre jacka är för lång så kan det göra att man ser avklippt ut.
Tänk att den ska sluta i midjan, under rumpan eller vid knävecket. Alltså på ställen där man har normala "avskärningar" så att säga
Jag har en sån där "biker-jacka" som slutar precis i midjan, och som är riktigt smickrande. Den visar ju liksom "titta på min smala midja"
Haha jamen, att det ska vara så svårt att hitta något! Jag får nog bege mig ut i butiker och pröva lite olika modeller tll helgen kanske. Usch, jag avskyr att pröva kläder!
Och just det där med att en jacka som passar upptill sällan passar nertill, de blir som ett korvskinn över rumpan, så är det väl bara en kort midjevariant som går, men det är nog inte så lätt att hitta en vinterjacka (inte speciellt varmt heller) i den längden.
Jag har en svart sån jacka i fejkskinn som "alla" har, liknande den på bilden nedan, och den slutar ju nedanför midjan men ovanför rumpan och jag tycker ändå det ser helt okej ut, men jag kikar inte så ofta på mig själv bakifrån :P Jag tycker mycket om den, känner mig bekväm i den, men den är ju alldeles för kall under vintern.