daniiel Det var ett bra pris på klänning. Hoppas den sitter snyggt nu också
Jag har opererats 14... eller nej vänta... 15 gånger blir det ju nu
Så det har ju hänt en del. Jag brukar berätta om mina operationer om någon är nervös inför sin, för jag kan se det roliga i misstagen. Och det här som hände nu senast kommer att bli en riktigt bra historia längre fram när jag fått känna lite på den
Men något mindre roligt är ju när narkosläkaren satt på min sängkant när jag vaknade efter en av fotoperationerna och frågade om jag minndes något. Och jag sa ju nej, vad skulle jag minnas?
Jo jag hade satt mig upp under operationen och skrikit "aj aj min fot aaaaaj!" så jag hade skrämt slag på den blivande narkosläkaren som var med. Fick höra att hon efteråt ångrat sig och pluggat till något annat istället...
Och så var det ju den där gången då dom tog ben från höften och la in i foten (gången före ovanstående om jag minns rätt).
Dom hade glömt att säga att dom skulle ta ben från höften. Så när jag låg på salen innan OP och det kom in en läkare och skulle rita på höften så undrade jag ju vad dom höll på med. Det var ju foten som skulle ritas ut...
-Jaa den med, säger läkaren
Hade vi glömt berätta för dig att vi måste ta en bit från höften eftersom det inte finns något kvar av benet i din fot som kan läka ihop?
-Öh jaa det hade ni glömt ja....
Så det började ju bra
När jag var färdigopererad och vaken så skulle jag upp på en avdelning då jag inte kunde åka hem samma dag. Salen jag skulle bo i var inte tom, för personen som skulle åkt och lämnat plats till mig satt och väntade på sin skjuts. Så dom ställde min säng längst ner i korridoren i ett dagrum och drog för ett draperi så att jag skulle få lite skydd från nyfikna blickar i alla fall.
Sen kom dom med en sån där gammaldags koskälla av mindre modell och sa att jag kunde plinga på den om jag behövde hjälp.
Dom ville också sätta en kateter (i dagrummet bland massa folk?) vilket jag sa absolut nej till, jag ville upp på toan.
Så då kom dom med ett bäcken och tyckte att jag väl kunde ligga där i sängen och pinka... bakom draperiet med folk på andra sidan...
Hmm?
Efter många om och men så kom dom med en sån där toalett-rullstol och hjälpte mig upp ur sängen och körde in mig i närmaste städskrubb. Innan dom stängde dörren så la dom koskällan i knäet på mig och sa att jag kunde ringa när jag var klar
Annars har vi ju gången när fd svågern skulle opereras. Han var jätterädd så jag försökte muntra upp honom.
Han är tävlingsmänniska också så jag sa att jag brukar komma till 5 (när man ska räkna ner från 10 när dom söver en) och så brukar dom bli lite oroliga och ge mig en dos till, så somnar jag när jag kommer till typ 3-2...
Han sa att han skulle komma HELA vägen till 0
Efter operationen så frågade jag "hur långt kom du då?"
Han muttrade lite buttert... 9...