BT-Veteraner
Nu tror jag att det blev något missförstånd mellan dig och mig Lenblo mina fötter svullnar inte varje halvår och är sen bra ett halvår. ;)
Efter senaste operationen så har svullnaden efter OP inte gått tillbaka som den borde ha gjort.
Speciellt inte i området runt där dom gått in för att ta bort broskpålagringar i leden...
Jag har alltså ett område som är lite större än en femkrona på ovan/utsidan av vänsterfoten precis runt ärret som är väldigt synbart svullet och väldigt ömt. Det är fortfarande rött och ser ut som om jag precis tagit stygnen ungefär.
I tillägg till det så har jag dessutom ett område på trampdynan, där dom öppnade för att avlasta nerven som har blivit väldigt hård ärrvävnad (så det känns ordentligt knöligt när jag går på ärret) samt att det sticker och känns vasst av och till där, lite beroende på vilka skor jag har och hur jag sätter ner foten / hur mycket jag gått på den. Men där ortopeden nu tyckte att det verkade som om jag reagerade mest vid sidan av ärret och där han tror att det är en annan nerv i kläm...
och så är ju då hela foten lite svullen i allmänhet - vilket den inte var innan OP... och nu är det ju bra länge sen jag opererade foten :)