Inlägg från: Nyfiken01 |Visa alla inlägg
  • Nyfiken01

Maj 2013

Vi har också tänkt gifta oss i Maj. Den 11 här också :)
    Och jag hoppas så innerligt att det kommer vara varmt och fint ute då vi ska gifta oss utomhus, borgerligt :)
    De senaste åren har det varit sommar vid den tiden..ialla fall härikring.

Vi är dock inte riktigt säkra på om vi ska köra ett överaskningsbröllop eller inte.  DEt får tiden utvisa. Lokal för festen efteråt är inte bokad men vi bor på mindre ort så hoppas det inte ska vara sån rusch på bokningarna.

• Nyfiken01

Oj vad långt alla kommit i sin planering, jag har inte ens bokat lokal och vigselförättare än..men ska försöka göra det idag :)

Hade först tänkt gifta oss 11maj..men har nu ändrat mig och tänker istället ta 25 maj. Får hoppas det är lite varmare då eftersom vi ska ha bröllopet utomhus vid en sjö :)

Det jag har gjort hittills är att köpa in lite material till inbjudningskorten, beställer från optimalprint men kommer sen pimpa upp dom lite. Festhäften har jag i datorn så dom väntar i princip bara på att skrivas ut och piffas till lite, men det behöver ju inte göras än.

Gästlistan är väl typ klar..några småändringar kanske. Vi blir inte så många ,ca 40 bjudna inklusive barn .

Har även klart i huvudet hur jag vill ha dukningen så det ska inhandlas lite dukar osv.

Kommer inte köra stenhårt på nåt färgtema men kommer ha gammelrosa som en "röd tråd".
    Men kommer inte sätta gammelrosa på allt direkt :P

Klänning är på gång. Har hittat en på jenjenhouse men sen fick jag se samma klänning på tradera från annan säljare så den har jag budat på. Köp nu pris 1500 kr, Hittills är jag enda budgivaren och priset är 429 kr. Hoppas ingen annan vill ha den ;) Vore skönt att komma undan med 600 kr för en klänning ;)

• Nyfiken01

Igår kom min klänning. Har tyvärr ingen bild att visa när den sitter på.
    Jag är såååå nöjd. Kinaklänning, måttbeställd. Lite för lång bara så får lämna in den.
    Och det bästa av allt. 650 kr med frakt :D

Snart dags att börja spana på ring också :)
    Ska bli kul 

• Nyfiken01

Nu börjar det krypa framåt!
    Ungefär 4 månader kvar till den stora dagen och det finns massor att göra, men det är hur kul som helst att planera bröllop.

Vi kommer ha ett litet bröllop med ca 35 gäster varav 10 är barn.
    Det blir borgelig vigsel vid en sjö här på orten och sen fest i annan lokal. Hoppas bara solen är framme den 25:e :)

Hittills är detta klart:

Klänning till mig 
    Vigselförättare bokad
    Festlokal bokad
    Tårtan är "beställd"
    Hår och smink bokat
    Lite olika pyssel till dagen är också klart

Sen är det ju mycket kvar men jag känner att jag har kontroll :) 

Svar på tråden Maj 2013