Inlägg från: trixie71 |Visa alla inlägg
  • trixie71

Maj 2013

Hoppar in på den här tråden jag också :)
    Vi gifter oss lördag 25:e maj, bokade äntligen kyrkan idag !! Glad

Vi hade tänkt oss ett annat datum först, och ett litet kapell i skogen - men från kapellet var det jättekrångligt att ta sig till festlokalen, så vi tänkte om och valde kyrkan istället. Tyvärr var kyrkan uppbokad just det tänkta datumet....

Så, med ett nytt datum och kyrkan fixad känns det som att vi äntligen är på rätt väg igen Skrattande

• trixie71
    Oslomyran skrev 2012-09-14 16:51:33 följande:

Fia1982: Tack vi är så nöjda Mina skor kan du se i tråden på sidan 10.  Annars jag har inte super tips på vart du kan hitta skor med är smala...
    trixie71: va roligt välkommen!

Tack Oslomyran Glad
  • trixie71
    Här är inbjudningskorten jag suttit med. är helt klar med 15 och ska gör 25 till, men det flyter på bra och jag är väldigt nöjd. Känns våriga och fina. Vårt färgtema är grönt vitt och guld. Vad tycker ni?

Ser jättefint ut tycker jag Skrattande
    Vi ska också ha grönt fast i kombination med lila och vitt, jag har köpt in allt material till att pyssla o det kliar i fingrarna men jag försöker låta bli ett par veckor till hahaha.

Vill du visa hur insidan ser ut ? Jag har lite svårt att komma på hur jag ska formulera allt jag vill få med .....
  • trixie71

Jösses.... gjorde klart inbjudningskorten igår o sambon postar dem idag.....känner mig nästan lite illamående nu, för hittills har allt ju bara varit ett projekt, men nu blir det helt plötsligt "på riktigt" hahahahaha.

Vi har bokat kyrkan o lokalen, ringarna är köpta o ligger i tryggt förvar i kassaskåpet.... inbjudningarna klara.... hans kläder klara, jag har iallafall skor o underkläder även om klänningen fortfarande saknas :)

Den största frågan är fortfarande maten; eftersom vi kommer att ha festen i en gammal lada så är tillgången till kök mycket begränsad o det lutar åt att vi hyr varmhållningsskåp....

Åker på en liten resa i mars o inhandlar drycker....

O så ska jag väl knåpa ihop ett litet festhäfte, bra att ha lite papperspyssel att sysselsätta mig med när nerverna blir alltför klena :)

99 dagar kvar !!!!

• trixie71
    LinneaR skrev 2013-02-14 10:08:34 följande:
    En fråga om er resa - blir det Tyskland? I så fall vart? Vi håller också på och planerar en alkoholinköpsresa, men har inte kommit så långt än.

Vi åker inte till Tyskland, bor alldeles för långt upp i landet för att det ska kännas meningsfullt :)

Vi tar helt enkelt en kryssning till Helsingfors o handlar på båten, inte så stora mängder vi ska ha heller så det passar oss.
    Samtidigt ska vi passa på o mysa lite - champagnefrukost är bokad o spabehandling, ååååh va jag längtar !!

• trixie71
    LinneaR skrev 2013-02-15 09:34:38 följande:
    Låter ju jättehärligt. Bor man närmare Finland är det ju minst lika bra som Tyskland och himla härligt att ha en liten semester!

Japp, ska bli så skönt att bara koppla bort allt annat :)
    Fick tag på en kryssning med "extra allt" för bara 200:-, vilket ju gör att det känns extra lyxigt :)

• trixie71
    Kakan 81 skrev 2013-02-16 21:58:36 följande:
    Idag köpte vi min vigselring! Vilken djungel det är och det är ju en ring som ska sitta där alltid, tuffa beslut. Men nu är den köpt och det känns himla bra !
    Härligt !! :)
  • trixie71

Tjohoo alla majbrudar :)
    Idag är det exakt 3 månader kvar för oss som gifter oss 25 maj !!
    För vår del har ungefär hälften av gästerna svarat, men det är u ett tag kvar till OSA (31 mars).
    Nästa vecka måste jag ta mig samman o hitta klänningen, det r väl det sista stora beslutet som fattas.

Hur ligger ni andra till med planering o förberedelser ???

• trixie71

Klänningen beställd !!!! :)

• trixie71
    palma2013 skrev 2013-02-28 19:48:46 följande:
    Kul!! Vad blev det för modell?

Den fast vit...... lagom enkel för en brud, 40+, som bor på landet o inte är så värst "bling-bling" av sig :)
    Nu ska jag bara hålla nerverna i styr några veckor i väntan på att den kommer :)
  • trixie71

Imorgon kommer prästen hem till oss.
    Är det något speciellt vi bör tänka på eller fråga om ?
    Det enda jag har kommit på är musiken, men det kan vi inte få svar på än eftersom det inte är klart vem som kommer att vara kantor......
    Känns lite nervöst tycker jag, var inte riktigt beredd på att det redan var dax :)

• trixie71

Japp, det drar onekligen ihop sig för oss alla :)
    Vi har 10 veckor kvar.... Sista osa är satt till 31 mars o de flesta har svarat redan.
    Ringarna ligger klara här hemma, klänningen är beställd o bör komma i början av april.
    Några detaljer återstår kring mat och dryck, men det mesta är klart.
    Hindersprövningen gjord o inlämnades till prästen vid gårdagens möte. Då bokade vi också en tid för "övningskörning" i kyrkan :)

Nu börjar det pirra ordentligt o mina stackars kollegor får inte höra mycket annat än bröllopssvammel :)

• trixie71

Hur går det för alla majbrudar där ute ?
    Svårt att känna att våren är på väg tycker jag, vi har hur mycket snö som helst kvar....

I lördags var vi o kollade lokalen igen, mer exakt så kollade jag upp vad som finns i köket o vad vi behöver komplettera med. Ölglas o tårtspade är det enda som saknas o det ska vi väl lyckas plocka ihop :)

Hur gör ni andra med mat, kommer ni att ha buffe eller bordsservering ?

• trixie71
    malnil skrev 2013-03-25 14:42:26 följande:
    Trixie: Kul att höra hur det går, vill också till lokalen snart så man kan planera lite mer och börja fila på dukning och bordsplacering. Vad ska ni ha för mat, buffé eller sittande middag?
    Vi kommer att ha en kombination: förrätten serveras sittande medan varmrätten blir i bufféform :)
    Jag vill att alla ska hitta sina platser o sätta sig o få igång lite konversation med bordsgrannarna, därav idén med förrätten.
    Sambon vill kunna komma upp o röra på sig o inte behöva sitta på sin stol hela middagen, så då behövs även buffén :)
    Efterrätt tror jag att vi kommer att hoppa över, känns som om det blir för mycket eftersom vi ska ha tårta sen.
    Framåt nattkröken blir det korv med bröd :)

Hur gör ni andra ?
  • trixie71
    Kakan 81 skrev 2013-03-26 18:12:11 följande:
    Vad har ni kvar?
    Låter som om du har full koll Kakan :)
    Vi har en hel del kvar tyvärr......
    OSA är på söndag, så i början av nästa vecka bör gästlistan vara spikad så bordsplaceringen kan styras upp.
    Har möte med sömmerskan idag som ska försöka rädda min klänning (håll tummarna !)
    Menyn ska bestämmas o provlagas, gjorde ett försök i helgen o det var inte gott :(
    Blommorna ska beställas
    Väntar på namn på kantorn....
    Möte ska bokas in med solisten så vi får provlyssna lite :)

Ååååå, får nästan panik, så jag slutar tänka efter nu hahahaha, vet att det finns en hel del till men jag styntar i det idag :)
  • trixie71

styntar ska så klart vara struntar ;)

• trixie71

Välkommen hit Majbrud i västerbotten :)
    Vi är inte ens i närheten av "det där sista", gifter oss 25:e maj o tycker att det mesta fortfarande "flyter omkring".
    Känns som om tiden kommer att springa ifrån oss, men jag vet iallafall att jag har det som absolut krävs:
    - nån att gifta mig med
    - kyrkan o prästen
    - ringarna
    - hindersprövningen

Allt annat är ju extra utfyllnad hahahaha

• trixie71

Vi är förlovade sen ett antal år tillbaka o har släta, breda guldringar som jag valde eftersom jag inte tänkte gifta mig o inte behövde tänka på hur många ringar jag skulle få plats med sen :)
    Så det blev en hel del funderande nu innan vi hittade ringar som passar ihop med förlovningsringarna och dessutom får plats på mitt korta korvfinger :)

• trixie71
    metalwedding skrev 2013-05-06 20:19:20 följande:
    Gifter oss den 25:e maj, och typiskt min tur så har jag gått och blivit förkyld mitt i slutspurten. Tack och lov är det inte så mycket kvar. Det mesta går att inhandla på affärer som finns i närheten, och det som inte finns i närheten ska min snälla mamma fixa. Måste jaga rätt på en ny fotograf också eftersom den vi hade bokat blev tvungen att ställa in. Men bara att ta några djupa andetag och finna det inre lugnet...
    Halleluja, det finns fler i samma sits Tungan ute
    Vi gifter oss också 25:e o fotografen har fått förhinder, så vi jagar frenetiskt..... bor man på landet en bra bit från en stölrre stad så är det inte lätt.
    Nu håller vi tummarna för att det ska funka med den vi hittat, hon är på semester i Turkiet just nu o skulle höra av sig så fort hon kommit hem o kollat almanackan.......
    Hoppas det löser sig för er och oss Glad
Svar på tråden Maj 2013