Inlägg från: parisinthespring |Visa alla inlägg
  • parisinthespring

Maj 2013

Kul tråd, jag hoppar också in nu :)

Nyfiken01 och Myris - vi har samma datum, 25/5, snart bara 4 månader kvar!

Än så länge har vi fixat vigselring, lokal, catering, vigselförättare och boende till bröllopsnatten (för oss och alla 60-70 gäster). Nu letar jag klänning, tror jag kan ha hittat den rätta igår! :) Men jag får prova lite till... det är så kul :) Inbjudan är skickad, många gäster från utomlands. Nu letar jag fotograf, smink och frisör... Hade också tänkt gå ner några kilo men blev så nöjd med klänningen igår att jag kanske lägger ner den idén, det kommer inte funka ändå ;)

Oslomyran - snygga servetter!!! Imponerad! Har du speciella verktyg du använder?

söt nöt - snygg klänning!

malnil - superfina buketter! Inspirerande :)

fia1982 - jag bor också i Malmö, har du tips på florist?

• parisinthespring
    fia1982 skrev 2013-01-25 09:41:55 följande:

Jag ska handla brukbukett, tärnbukett och corsage till herrarna hos en liten blomsteraffär på disponentgatan.

Hon skulle ha 1800:- för allt och det var ett väldigt bra pris för den bukett jag valt + det andra jag får till.

Vart ska ni gifta er?

Tack för tipset fia1982! Vi bor i Malmö men kommer faktiskt gifta oss i Kivik i en jättemysig festlokal, det blir utomhus bröllop. Ni då? Blir det här i stan? Jag funderar på att köpa massa rosor så gästerna kan kasta rosblad på oss istället för ris, undrar hur många rosor man hade behövt då? :) Hur tänker ni där, ska ni använda ris?
  • parisinthespring

Colin: Jag letade också på eniro och birthday.se men sen klistrade jag in i en Word-mall jag fått från en kollega och köpte etiketter i A4 format för 70kr (http://www.kjell.com/sortiment/kontor/papper/etiketter/hama-klisteretiketter-p25234 finns även på Clas Olson), så jag skrev ut alla namn + adresser (jag har ingen snygg skrivstil), fördelen är att det går att återanvända listan till tackkorten sen! :)

Jag hittade och köpte klänning igår!!!! En superfin Lilly! Är sååååå glad, jag har hittat många fina, men igår hittade jag äntligen en klänning som har allt jag tänkt mig :)

fia1982: Jag har hyra av porslin, tårtan, frisör, smink, fotograf, skor, smycken, blommor, musik till vigseln, DJ till festen, mm kvar, blir lite stressad när jag tänker på det, men hoppas få en del inspiration på Bröllopsmässan till helgen :) Ska du också dit? Vilka stora punkter har du kvar?

• parisinthespring

Fia1982: Jag hittade faktiskt Lilly klänningen på Gustav (Södra Högtidskläder), jag försökte boka tid på Lilly butiken i Köpenhamn men de hade 2 månaders väntetid för att få en tid en lördag, och 1 månads väntetid för att få tid en kväll kring kl 17! Så jag blev såååå lycklig när min drömklänning fanns i Malmö och jag slapp boka tider för att prova :) Du då, var hittade du din klänning?

• parisinthespring

Jag har också lite panik nu då jag gör i princip allting själv. Har börjat kolla upp tårta och ställe att hyra porslin men inte beställt någon av dem än, samma med blommor, dock har jag nog valt Blomsterbutik. Vi gifter på landet 1½ timme från Malmö där vi bor så allting blir mer komplicerat, kan inte bara träffa vigselförrättaren hur som helst, måste planera att åka dit, mm... Måste bestämma vegetarisk meny, vigselprogram, bordsplacering, festprogram, kolla upp ställen utomhus för fotograferingen (fotografen är också från Malmö och har inte kännedom om stället...) och någon backup inomhus, provuppsättning, minska min vigselring, låt till första valsen, musiklistor på Spotify, åka till Tyskland för att handla dryck, mm, mm. Och bara 7 helger kvar! Och en av dem går antagligen åt till möhippan (?!), gäller verkligen att planera in allting på så smart sätt som möjligt för att inte ha för mycket kvar i slutet....

• parisinthespring

Nu är det snart dags för oss med! Har tagit ledigt imorgon och fredag för att fixa det sista, allt känns som det kommer hinnas med, men... väderprognosen är regn regn regn på lördag och vi har tänkt gifta oss utomhus! Känns jättetråkigt, vi valde lokalen just för att den låg så fint intill en park, det finns en lokal som vi skulle kunna använda men den är så tråkig :( Hur gör ni andra? Vi funderar på partytält i regnet, men hur kul är det för gäster, vad tänker ni andra?

Svar på tråden Maj 2013