annapia skrev 2013-04-28 12:05:36 följande:
Hotlena: Lycka till med köksbestyren. Jag är övertygad om att ingen blir uta mat. Vid buféer går det åt mindre än vad man ofta tror. Har du något tips på något speciellt på buffé menyn så tar jag gärna emot idéer.
Ja det brukar väl vara så, men om man har tänkt på det och tagit i underkant så kan det vara jättefarligt. :P Men det tror jag inte vi har gjort. Min BM var beredd att laga 200g kött PER kött PER person, jag fick förklara att man kan inte laga en full måltid av varje sak, det blir ju svindyrt och maaaassa mat över. Men om man hade tagit catering hade man ju kunnat skylla på dom om det blir för lite men nu hänger det ju verkligen på oss. Lite press :P
Vår buffé är nog rätt standard, fläskfilé kycklingfilé, gravad lax, ugnsbakad lax, potatisgratäng, potatissallad, pastasallad, västerbottenspaj, ost-skinkpaj, janssons, grönsallad... å säkert nåt mer jag glömt. :P Imorrn börjar vi grisa med potatisgratängen. Det blir det jobbigaste tror jag.
Jag drömde här om natten att vi hade haft bröllopet och jag vaknade dagen efter och kom inte ihåg nånting! Jag kom inte ihåg att jag hade varit hos frissan, sminkösen, vigseln, festen INGENTING! Jag började storgråta medan BM och min kompis berättade allt som hänt dagen innan. Hu va hemskt det va! :P