Inlägg från: Bumlan |Visa alla inlägg
  • Bumlan

Maj 2013

Hej på er! är ny här o fattar faktiskt inte hur man skriver ett nytt inlägg i tråden! jag är oxå en maj-brud. Ser bara "citerafunktionen", hjälp?
  • Bumlan

Så!

Jag gifter mig den 4 maj! Blev friad till den 10 oktober i år, så allt har gått väldigt snabbt till..vi bestämde i mitten av november att vi ville gifta oss. vi trodde inte att vi skulle gifta oss förrän några år framåt. Vi avvaktade liksom varandra. jag trodde han ville vänta och han trodde att jag ville göra karriär först. :S så tokigt det kan bli..

hur som.. here we are, och det blir alltså redan i början av maj.

effektiv som jag är hittade jag vigselring och klänning inom 1,5 timme. Jag kollade lite en dag efter jobbet och passade på när sambon inte var med, han blir så lätt uttråkad. Han gav mig dock en eloge för att jag va så snabb med allt o inte behövde älta saker med honom.. haha..

Bröllopet blir väldigt litet, 16 pers. Närmaste familjen med andra ord. Som assyrier är det väl brukligt med närmare 400-500 personer så familjen fick sig nog en smärre chock. Men det är så vi vill ha det. Sambon är svensk. Vi kör ett kyrkligt bröllop i en stoor kyrka. Därpå blir det middag på en libanesisk restaurang: god mat och mat som min käre far kan relatera till :) Sambons föräldrar tycker om all sorts mat och tycker snarare att libanesiskt är "väldigt exotiskt". Alla glada o mätta lär man bli med 24 förätter innan varmrätt och efterrätt.

Därefter anordnar våra vänner fest för oss i vår nyproducerade lgh. Vi betalar, de fixar. Kanon! Blir en enklare tillställning utan klädkod och måsten. En fest som genomsyras av "kom o fira oss för att du vill glädjas med oss". Vi slopar således stelhet o dylikt.

Klart:

- kyrka bokad

- solist till kyrkan bokad

- fotograf bokad

- ringar (hämtas imorrn på vår årsdag)

- hår och smink bokat

- en sololåt klar

- hotell bokat

- inbjudningskort färdigtryckta hos Calligraphen (anhöriga får sina vid årsskiftet och vänner skickas ut till i januari

- restaurang bokad

På planeringsschemat:

- Hitta en till sololåt

- Beställa klänningen och slöja

- Hitta skor och eventuellt nån sjal lr annat att ha över axlarna i kyrkan

- Bestämma om jag vill ha mitt efternamn som mellannamn eller ta bort det

- Fundera på blommor

- Kolla runt med er andra om det är nåt jag inte har funderat på....

Ska bli spännande att följa er aandraa och kul att bolla idéer!

• Bumlan
    tisa skrev 2012-12-19 11:55:54 följande:

Hjälp, Har inte kommit någonstans med inbjudningskorten!! Måste lösa detta snarast, snart bara fyra månader kvar. Min sambo är hur lugn som helst och säger att jag blivit en bridezilla.. Nu har vi äntligen fixat en fotograf iaf, så skönt! Vårt största ”to do” är inbjudningskorten, min stora huvudvärk.. Kan vara pysslig men har verkligen inga idéer och utbudet på vistaprint är alldeles för stort för att jag skall hitta ett enda.. Min sambo säger att alla är fina! Awwwww...

Vad skönt att ni andra verkar ligga i fas, blir så avundsjuk!!

Kika på romance.se - calligraphen är grym!

Beställde mina kort i måndags förra veckan, fick ett test per mail på onsdagen och de fanns, efter att jag godkänt dem, att hämta på Ica på torsdagen! Sjukt bra service.. trodde det skulle ta flera veckor!

Du skriver ihop lite text rakt upp och ner, bestämmer lite hur du vill att det ska se ut till design och skrift o så fixar "deras tjejer" layouten. Klockrent! Lycka till!

• Bumlan
    Linda492 skrev 2012-12-20 13:57:50 följande:
    Gifter oss 25 Maj
    och mycket är klart o folk börjar tacka ja till bröllopet
    men tärnan o betmanen som är gifta svek oss o vi har nu sagt nej till deras uppdrag.....tragiskt o rörigt då deras namn står i inbjudningarna......men det är ju vår dag o den ska inte förstöras eller hur :-

Har ett problem...SKOR ....tips någon ???

Vår solist .....sa nej till nbröllopet ....smart......men eftersom jag sjunger själv i vanliga fall så kan jag väl sjunga två sånger till min blivande make ??? Eller vad säger ni ??

Kram på er alla o ha en underbar jul

Det låte rju hur fint som helst.. sett flera klipp på youtube där bruden sjunger för sin man.. :D mer personligt!

e oxå på skojakt.. itne det lättaste..!

tycker att ni gjorde rätt i att säga nej till tärnan resp bestmannen om ni kände att det var rätt. som du säger är det ju faktiskt er dag!

• Bumlan

Nästa vecka blire till att skicka ut inbjudningar till festen för kvällen där kompisarna ska vara med.. Inbjudningskort t anhöriga delades ut i julas för vigsel och middag..

Tack för alla fina bukettbilder... Fick lite inspiration, just nu tänker jag blåa rosor med liljekonvalj... men hörrnini, jag har hört att de i blombutiken lägger på en tusing bara för att man säger att det är en BRUDbukett? stämmer detta? någon som vet??

• Bumlan

oj oj! längesen jag skrev här nu!

Det mesta är ordnat, 22 dagar kvar! träffade fotografen och tjejerna som ska fixa bröllopsfesten igår. nästa vecka träffar vi prästen. håller oxå på för fullt med vigselprogrammet som innehåller vigselordning och psalmtexter. jag har oxå tagit ett jättefin bil på ringarna, tydligt som 17 med ingravering, och har den bilden på vigselprogrammets första sida. det jag har lite problem med är att få texten att ligga centrerat, men det lösr jag väl lite med marginalerna i word. Men det är ju naturligtvis lite pyssel.

Har varit på provuppsättning och testsminkning. Håret blev, tja, annorlunda än jag tänkte. va helt inställd på halvuppsättning, men nu blire heluppsättning. först såg jag ut som en kärring, sen som en pojke, och sen som en käärring igen. efter vissa modifikationer och efter att sminket kommit på så blev det bättre. kommer blli fiinemang!

köpte nånting blått idag oxå. det var det o läppglans som fattades. jag har inge på läpparna till vardags förutom läppsyl, men både sminkösen och fotografen sa att det blir astråkigt på bilderna om man inte har nåt alls. så lite rosa skimmer blire iaf. :) pärlhalsbandet är lånat och allt annat är nytt. det är väl inge mer med den traditionen??

• Bumlan
    iser skrev 2013-04-27 23:25:36 följande:
    Hej. Hjälp!!!! Jag gifter mig om en vecka nu! Det blir överraskningsbröllop i samband med dop men vi kommer gå in till den klassiska bröllopsmarchen. Vi har haft en månad på oss att planera och jag tror inget fattas. Klänning, skor, ringar, underkläder, frisör, nagelförlängning, hotellnatt, barnvakt, näbbar, lokal, mat, dricka, gäster, psalmer, präst, hindersprövning och allt är fixat. Men nu kom jag på Brudbukett. Varför har man det och är det ett måste?

Nu är jag sent ute med att svara, gifter mig oxå på lördag. hursomhelst, jag frågade runt bland kollegor och anhöriga gäällande brudbukett. Det var faktiskt en manlig kollega (sorry för förvånaden) som sa att han absolut tycker jag skulle ha någon form av blombukett. han sa att han inte alls bryr siig om blommor men att buketten hade gjort så otroligt mkt med bröllopsfotografierna när han gifte sig!

själv beställde jag då en vanlig bukett med röda rosor och lite brudslöja! enket och bra!

• Bumlan

Börjar bli lite pirrigt nu! Gifter oss på lördag vi med!

har blivit "hippad" tre gånger nu, tre helger i rad. :S nu får det ändå va slut. kom dock på att igår hade oxå kunnat bli nåt av, men vännerna höll sig lugna.

Bröt en nagel förra veckan, sjukt ledsen över det. har så fina naglar så ville verkligen ha mina egna. det blir dock till att fixa dem på salong imorrn. Däreför blir det typ enbart städning idag så att jag kan svära mig fri från sånt när naglarna är fixade.

Vi ska ju ha festen hemma, men det är våra vänner som anordnar den. Lappar om festen är uppsatta i huset, vigselprogram printade och förstorade "posters" med "om festdeltagarna" på som jag o fästmannen och några vänner har knåpat ihop.

Imorrn ska vi oxå hämta klänning, kostym och väst. jag måste lämna klänning, accessoarer m.m. hos frisörskan då det ä där jag ska fixa i ordning mig. på lördag kl 9 händer det! helt otroligt fort va tiden har gått!

Vi ska träffa prästen för andra gången imorrn med. Första gången gjorde han faktiskt ett hembesök! jättetrevligt att han vill ha en bättre bild av oss som par! :) imorrn ska vi till kyrkan och gå igenom litegrann, PIRRIGT! kul att man får va med o välja så mkt. Fästmannen valde bort meningen "tills döden skiljer oss åt" och valde "nu och för all framtid" istället. Tyckte inte att ordet döden hörde till vår dag. Och det senare begreppet är ju faktiskt ett längre löfte än tills döden skiljer oss åt. hihi....

Lycka till nu alla 4 maj-brudar om vi inte hinner "ses" innan lördag!

Svar på tråden Maj 2013