Inlägg från: tagetuss |Visa alla inlägg
  • tagetuss

Maj 2013

Kakan 81 skrev 2012-10-14 19:32:15 följande:
    Kommer ni spela musik själva, hyra in band eller ta en dj?! Vad betalar ni i så fall?!

Vi ska ha DJ, känns som att det är lättare att anpassa musiken efter publiken och man kan blanda dansband med disco, rock eller vad man ni vill lyssna på. Ett band är ofta inriktade åt någon genre och spelar kanske inte allt.. Vi betalar ca 2000 kr.

Imorn beställer jag klänning till mig och till min tärna, det kliar i fingrarna!

Nyfiken01: Var beställde du din klänning och hur lång tid tog det innan du fick hem den??

• tagetuss

Nu är brudklänning beställd från Kina och vigselringen beräknas bli skickad från London den 22 oktober.

Har dessutom gjort prototypen till inbjudan, fotograf snart bokad och på söndag ska cateringfirman ringa med prisförslag,. Nu är det igång

• tagetuss

CharliesChoice skrev 2012-10-30 08:03:22 följande:

Tagetuss:

Vilken otroligt vacker ring! Jag har velat som en tok mellan rund och cusion men slutligen bestämt mig för rund. (Nu när jag såg din började jag vackla igen, haha!)

Vad har du för förlovningsring? Alltid kul att se hur andra matchar solitärer! Min förlovningsring är här nedanför. (Den med stenar, jag har en stoppring utanför då förlovningsringen blivit för stor.) Jag kommer ha en solitär på ca 0.5-0.6 med nästan exakt samma skena och fattning som du har.

Tack! Nu har den äntligen kommit i min ägo och den gnistrar som sjutton! Egentligen har jag en vanligt guldring som förlovningsring (som den du har som stoppring fast i gult guld) men vi har köpt en eternityring som jag ska ha iställtet och sen ha förlovningsringen på högran.

Jag älskar grön, är en riktig grönoman så den här ringen ska jag ha brevid solitären:

• tagetuss

Vi ska ha lax till förrätt. Till huvudrätt blir det fylld kyckling med rosépepparsås och en sorts smördegsinbakad potatisgrej, jag ville hellre haft oxfilé men min blivande gillar inte när det är rött i mitten medans jag tycker de e mums så vi valde bort det helt. Efterrätt blir nån pannacotta med bär och tårtan är helt i chokladmousse. Vi ska provsmaka allt i början på nästa år.

Härligt CharliesChoise! Vi är oxå i husköpartagen! Det är sannerligen massor som ska fixas både innan och efter..

• tagetuss

Igår gjorde jag en väldigt korkad sak.. jag har inte haft min förlovningsring på mig sen i början av min graviditet. Igår, ca 3 1/2 månader efter förlossningen fick jag för mig den briljanta idén att försöka få på den.. Det hela slutade med ett svullet finger och en förlovningsring som fick kapas hos guldsmed.

• tagetuss

CharliesChoise: Får man se ringen? Nyfiken!

Ebso: Vad är det för klänning du köpt? Min är från Kina och ska enligt landybridal vara klar till söndag, så nästa vecka har jag förhoppningsvis min oxå! Jo, ringen går att laga men jag tänker inte gör det förrän närmre maj närj jag vet om jag behöver förstora ringen eller inte. Lite komiskt är dock att min sambo heter Fredrik och ringen blev sågad precis mellan Fred och rik så jag tar det som tecken på att det är så vårt äktenskap ska bli :)

• tagetuss

Hej å välkommen malnil!

Nu är min oh min brudtärnas klänningar påväg från Kina! Om de inte fastnar i tullen och jag har extrem tur så kaaanske de är här innan helgen! Har fått bild på de och änsålänge är jag så nöjd! Igår kom mina bröllopsskor oxå. Beställde från aliexpress som någon här rekomenderade. Skorna va väldigt fina och passar bra men jisses vad illa dom luktar. Det är nog nån form av medel för att dom inte ska ta med sig djur eller nåt men det går iaf inte att ha dom inomhus för det luktar så starkt. Nu står dom i förrådet och vädras! Tur dom inte ska användas på flera månader än :)

Nu är första inbjudningskorten klara. Ska se om jag lyckas lägga in lite bilder här på klänning, skor osv

Fia1982: Vi hade redan sparat undan pengar till resa och tänkte åka till nån grekisk ö tillsammans med barnen i augusti som sen smekmånad men eftersom vi flyttar till hus i februari så insåg vi att vi kan få lilla toaletten vidgjord och åka till kolmården över en helg för dom pengarna så vi prioriterade om. Vi tar smekmånaden när barnen är så stora att dom inte vill följa med på resor (nu är den ena 3 år och den andra 4 månader så det lär dröja :) ).

• tagetuss

Såhär ser våra inbjudningskort ut. Det är emobossat med såntdär pulver som bara är glitter (kommer inte på vad det heter) så därför ser det olika ut från olika vinkar. Innuti har vi skrivit ut på transparent ivoryfärgat papper.
  • tagetuss

FruW: Jag vet inte om det är min uppkoppling men jag kan inte se bilden du laddat upp.

Kul att prova klänningar! Jag har fått hem min kinaklänning men den är inte hundra. Den har dock potential så en sömmerska ska få ta sig an den efter nyår.

Nu är våra inbudningskort nästan klara. Ska bara knyta alla band och skriva adresser. Sen arkiverar vi dom å skickar ut dom den 13 januari när julen ska dukas ut.

• tagetuss

Här står det oxå relativt still.

Vi är klara med:

*kyrka

*lokal

*mat, tårta osv.

*ring (den ska dock graveras oxå)

*klänning köpt men ska sys om en del

*skor

*fotograf bokad

*inbjudningarna är klara, håller på med adresserna nu sen ska dom skickas den 13/1

*har köpt ljusstakar till bordet och organzaband till stolarna

fram till jul ska adresserna till inbjudnigarna bli klara sen ska vi ta tag i allt som är kvar såfort julen är över.

• tagetuss

Nu har vi köpt kläder till våra pojkar, svarta kostymbyxor och svart väst blev det. Hade tur som kom över de sista butiken hade av bägges storlekar. Tydligen är det väldigt svårt att få tag i sånt och butiken jag var inne i fick hem sådana kläder max en gång per år och då på hösten. Man kan säkert beställa från nätet men det lär inte bli billigare än vad vi hittade det för nu. så, finkläder till sönerna - check! :)

• tagetuss

Hallå på er!

Va på affären idag å passade då på att köpa frimärken. Nu hade dom (iaf stormarknaden jag handlar på) fått in fina frimärken med naturbilder som formar hjärtan (nån sten och nån blomma bland annat). Tyck´te det var en fin detalj på inbjudningarna så jag ville dela med mig till er andra som inte skickat era än..

• tagetuss
    fia1982 skrev 2013-01-15 10:22:26 följande:

Vet inte riktigt om det stämmer att dom lägger på en tusing men det blir genast mycket dyrare om man nämner brudbukett för floristen.

Hur mycket har du tänkt lägga på blommorna?

Jag fick ett jätte bra pris av en florist här i Malmö.

Min brudbukett, tärnbukett & 3 st corsage till männen för 1800:-

om jag har förstått rätt så blir dyrare med brudbukett för att floristen lägger mer tid (och material) på själva bindningen. Antagligen för att den ska hålla sig utan vatten, gå att hålla i och för att den ska klara diverse "släng å fläng" som en vanlig bordsbukett slipper. Men helt säker är jag inte.

känns som det är dags att ta tag i saker nu men jag vet knappt var jag ska börja:) Var i processen är ni nu?

• tagetuss
    fia1982 skrev 2013-01-27 08:45:38 följande:
    Med ris vet jag inte riktigt. Har hört att det inte är så bra för fåglarna. Blir nog rosenblad eller konfetti....

Vi har valt såpbubblor eftersom man slipper städa efter det och slipper hitta dom i håret och i underkläderna sen :) . Köpte jättefina små rör med hjärtan längst upp som delas ut efter vigseln. Finns mängder på ebay!

• tagetuss

Hjälp! Behöver man vittnen även om kyrkan är full av släkt och vänner?

Hotlena skrev 2013-03-16 16:12:35 följande:
    Vi ska på lördag (nästa lördag alltså) å fixa med ringarna och kläder till BM. Det är så lätt för han, bara springa in på dressman och köpa sig nån fin svart kostym. Värre är det för mig att hitta ett par skor =S letar och letar men inget känns bra hittills...
    Skrev en lista igår på allt som är kvar att göra och det är mycket det! Men det mesta går fort och är bara telesamtal, så på måndag blir det att göra några sånna.
    Sen funderar jag på vem man ska ha som vittne, det spelar ju inte så stor roll, de ska ju inte göra så mycket, men kan nån bli stött för att man frågat någon annan?
  • tagetuss

Har inte skrivit på ett tag nu, har gjort färdigt min sista kurs på högskolan, jobbat och flyttat .   Klänningen är hämtad, maten är beställd, all dricka (nästan) är färdig, ringarna graverade, fotograf bokad, tärnaklänning färdig, karlarnas kläder är fixade men det återstår så mkt att jag nästan längtar till den 19 maj då allt är över..Började sy stolöverdrag igår å ska snart börja med festprogram och vigselprogram, håller för fullt på med bordplacering vilket jag tycker är jättesvårt!    Ska jag va riktigt ärlig så njuter jag inte ett dugg, jag har total panik! hur har ni andra det?  

• tagetuss

Grattis 4maj-brudar! Nu är ni fru allihop! Jag är lite avis på er! för ni nu är gifta såklart men oxå för att ni fått så fint väder och för att ni nu har gjort det!Grattis igen hoppas dagen varit underbar!   

• tagetuss

Nu närmar det sig för oss 18 maj-brudar! Mina nerver sitter utanpå kroppen och jag har panik inför valsen!!Hur är det för er andra? Ligger ni i fas? 

• tagetuss

Nu är jag oxå fru! Undra hur långtid det tar att vänja sig vid sitt nya efternamn :)Vi hade det jättebra med en toppenfest och fina tal,´en kanondag med andra ord! 

Svar på tråden Maj 2013