Inlägg från: CharliesChoice |Visa alla inlägg
  • CharliesChoice

Maj 2013

Oslomyran skrev 2012-11-18 12:14:22 följande:
    FruW, vilken söt klänning
    CharliesChoice, Får vi se den sen?
    tagetuss, oj, inte kul att behöva klippa den...men ändå bra budskap ni fick
    ebso, Får man se klänningen?
    Kakan81, Har paketet kommit? Blev det bra?

Idag är det 6 månader till vi gifter oss, känns så nära på något vis. Tiden går värkligen fort! Vilket är både bra och dåligt... Inser att det nu är dags att få av extra kilona nu. Så idag blir det att gå till gymet och laga en bra middag. Jag har många kilo att gå ner, men hoppas att jag klarar det!

Annars är våran hemida klar och vi har nu sändt ut våra inbjudningar. Vi valde att göra inbjudningarna som ett boarding kort, mycket klippa men jag är super nöjd och vi har fått många kommentarer på dom redan!

Ringar har vi ocå beställt, kommer väl innom någon månad tror jag. Vi har inte valt "bling" utan det är två ringar som är som ett pussel, men pusslar ihop dom så at det blir en ring. Ena sidan är blank och andra matt. Lite mer symboliskt än bling

Mamma har gjort min krona, men jag har även beställt den tiara/diadem så får jag prova till klänningen sen. Har hunnit köpa en liten bolero aom är jättefin och en lång enkel slöja (3-4 meter lång) .

Så va det klänningen då..där har jag ju köpt min tredje (sista har inte kommet hem än) första är bra, men känner mig lite stor i dan på något vis. Andra va katasrof och tredje hoppas jag är lite mer smikrande för min lilla figur. Sår väl prova sen och se vad som passar bäst. Kanske kan få lite hjälp att välja det här sen?? Man ser inte alltid helheten själv.

Skor har jag redan fxat, och en liten väska håller en kompis på att sy till mig. Jag har även köpt ett lila spets paraply och solfjäder så att man kan svalka sig från solen om det blir för varmt. Jag är väldigt sol kännslig..vill ju inte se ut som en röd gris efter fotograferingen!!

Men så är det en sak jag funderar på och bara inte klarar att bestämma mig för. Ska man ha tärna, nebbar, bestman. Delar av det, inget eller alla?  Potensiellt finns det såi kan ha allt, men behöver man det? Mina tjej kompisar kommer ändå att vara med under förberednigen. Det ända jag känner att jag behöver hjälp med är att vända på släpet...eller vad behöver man hjälp med? Hur tänker ni göra?
    Jag kommer absolut visa min klänning sen!

Jag vill också ner i vikt, vi får hjälpas åt o peppas här i majtråden! Jag tyckte det var så svårt att välja storlek på klänningen med tanke på detta! Jag provade en size 8 (?). Den var för stor i bysten och midjan men ok runt höften. De rådde mig ändå att ta den eftersom en strl mindre riskerar att bli för tight över höfterna (fodertyget är tight). De trodde dessutom att även en strl 6 blir lite för stor upptill, så jag hade ändå behövt sy in den. Jag kommer vänta med att lämna in klänningen till det är en månad kvar och hoppas att jag är några kilo lättare då!

Hur många kilo vill du ner? Jag vill gärna gå ner minst 5 kg.

Lägg gärna ut bilder på dina klänningar så vi får se!! Kan vara bra att få en utomståendes blick!

Vi kommer inte att ha tärnor eller bestmans eller något. Det jag känner att jag behöver en tärna till är väl att hålla buketten i kyrkan, men jag tänkte att vår pojke får komma och hämta den och hålla den under vigseln, han sitter ju ändå i främsta raden. Ringen får mannen ha i fickan helt enkelt.
  • CharliesChoice

FruW, Tack! Jag kommer ha bandet i Ivory. Funderade på att ha tex champagne el dyl men kunde inte bestämma mig så det blev Ivory! Då kan man ju sätta ett eget band över det vita utan att det ser skumt ut!

...och gud vilken söt klänning du spanat på!! Jag hade så gärna velat ha en vintageklänning! Har varit och rekat svärmors och några till, men de är ju så fruktansvärt små allihop, verkar som brudarna var små förr i tiden!

• CharliesChoice
    Oslomyran skrev 2012-11-18 16:59:46 följande:
    CharliesChoice
    Ja du mitt önksemål är att klara 15 kg. Men då ska jag klara gå ner 0,5 kg/ veckan. De kan bli tufft! Jag är nöjd om jag klarar 10 kg och överlycklig om jag klarar 15.

Idag har jag promenad 50min, gymmat 30 och sen 50min prommenad hem. Känner mig nöjd frör idag.
    Middagen idag blir biff med ugnsbakad sötpotatis och ungnsbakad vitlök.
    Jag har en kompis som är kostrådgivare så jag får mycket tips och vägledning där

Ja, klänningarna ska ni få se. Jag tänkte att jag väntar hem den sista så provar jag begge å sen visar. Jag har köpt med snörning i ryggen vilket ju her mer flexibilitet för figuren. Har beatällt mina i st 12...

Ja, man klarar sig nog utan tärna... hm..
    Oj, ja du har jobbat på bra i dag vill jag lova! Det låter som du har realistiska förväntningar på viktnedgång, BRAAA! Jag hoppas på 5 kg men tror det blir segt, väger 66 nu och har aldrig vägt mindre än 65. Eller ja, nångång måste jag ju ha vägt det, men inte i modern tid, haha!

Ska bli spännande att se dina klänningar!
  • CharliesChoice

Oj vad ni jobbar på maj-kompisar!!

Jag har spontant provat en klänning i dag och funderar på att ta den i stället för den lite simplare jag funderade på innan.

Tycker ni den känns omodern? Den är tio år gammal. Har postat den i flera klänningstrådar om ni känner igen den.

• CharliesChoice
    tagetuss skrev 2013-04-16 11:02:14 följande:
    Har inte skrivit på ett tag nu, har gjort färdigt min sista kurs på högskolan, jobbat och flyttat .   Klänningen är hämtad, maten är beställd, all dricka (nästan) är färdig, ringarna graverade, fotograf bokad, tärnaklänning färdig, karlarnas kläder är fixade men det återstår så mkt att jag nästan längtar till den 19 maj då allt är över..Började sy stolöverdrag igår å ska snart börja med festprogram och vigselprogram, håller för fullt på med bordplacering vilket jag tycker är jättesvårt!    Ska jag va riktigt ärlig så njuter jag inte ett dugg, jag har total panik! hur har ni andra det?  
    Hej!

Här är allt klart utom att en söm ska rättas till på min klänning, slips ska köpas till sonen, infobladet till gästerna ska färdigställas. Nu kom jag på att jag ska köpa några fler flaskor vin också, mycket bra att vara här inne och tvingas tänka igenom allt!

Jag njuter inte heller av detta för tillfället. Jag vill att det ska vara klart så vi kan börja vara gifta! Jag har inte panik så sett, är bara väldigt trött på att hålla på att rodda med en massa planering. Vi har ändå ett jättelitet bröllop och dessutom väldigt avslappnat.. Men ändå är det ju sjukt mkt att pyssla med.

Bröllopsprogrammen gav mig gråa hår ett tag, men som tur är har vi en kompis som jobbar på en tidning som fixade dem så de är skitsnygga.
  • CharliesChoice
    söt nöt skrev 2013-04-16 09:26:04 följande:
    Jag hämtade min ring igår :) Så nu ligger den i kassaskåpet och väntar på att få komma på fingret. 

Vilken söt kombination!!
  • CharliesChoice
    söt nöt skrev 2013-04-17 16:38:49 följande:
    Tack så jätte mycket! Jag är super nöjd. Har inte bestmt mig för om jag ska ha vigselringen på mig hela tiden eller inte. Vet inte riktigt hur stor risken är att diamanterna lossnar. Har ett jobb där jag är en del i vatten. Brukar ta av mig ringen men ibland glömmer jag det. 

Nu kan ju inte jag komma här och lova, men var inte orolig för stenarna! Dom sitter i den säkraste av säkra fattningar. Det ska till enormt mycket för att de ska ramla ur.

Ett tips är att lämna in ringen en gång per år för att kolla över fattningarna, för att vara extra säker.
  • CharliesChoice
    söt nöt skrev 2013-05-01 16:20:27 följande:
    En ska som jag inte förstår är varför man "måste" ha massa lekar och sånger under middagen? När jag och alla jag känner ex har tagit studenten eller konfirmerat oss har släkten träffats ätit mat och tårta pratat och haft det trevligt. Man spelar lite musik och sedan är det bra. Varför kan man inte ha det så även på ett bröllop? Vi gifter oss nästa lördag och får höra lite då och då att om man inte har lekar och allsång så kommer det "bli stelt och tråkigt". Man måste bjuda på vin eller annan form av alkohol hela kvällen annars kan folk inte slappna av och ha kul. Det här är mitt största irritationsmoment i hela planeringen. Kan någon förklara för mig varför man måste göra på ett vist sätt bara för att det råkar vara bröllop? Men ja, vi för som vi själva vill och kommer ha en "tråkig och stel" middag. Förlåt om jag låter bitter. Men men. Förutom just den här biten så längtar jag som en tok till nästa lördag. :)
    Hej, jag har också hört detta ett antal gånger och fattar inte heller varför man skulle "behöva" en massa lekar och spex just på bröllop, som du säger har man ju sällan det i andra sammanhang när man umgås..

Vi ska också ha en extremt "tråkig och stel" middag helt utan lekar och spex! Det enda vi har i lekväg är att vi ska fixa små goodie bags till barnen med lite småleksaker och pyssel i.
  • CharliesChoice

Har skummat igenom de sista sidorna och vill bara säga att NU SMÄLLER det kära maj-brudar! Det är vår månad nu, månaden när vi ska bli FRU! (För det finns väl inga karlar i vår tråd? )

Lycka till alla! Jag ser fram emot att få se bilder i tråden sen, från den stora dagen! Vi har 23 dagar kvar, känns helt galet bra. Allt är klart.

• CharliesChoice
    Hotlena skrev 2013-05-05 16:11:22 följande:
    Nu är det gjort! =D Igår var den stora dagen och det blev helt fantastiskt! Hjärta
    Stämmningen var på topp från början till slut! Min bror höll ett otroligt bra tal som jag aldrig kommer glömma (dels för att jag kommer spara det ;). Maten smakade super och räckte till alla! Vi har rester nu för hela kommande veckan, hehe!
    Vi kände oss vackra men framför allt så kände vi oss lyckliga! Och alla gäster var lyckliga för oss. Massor massor med dans in på småtimmarna och fötterna värker rejält idag. Precis som jag ville ha det. Nu är jag fru och har ett nytt efternamn, det har inte riktigt sjunkigt in ännu, men det känns bra. =) Tänk, jag är gift! =O Med den bästa mannen på jorden. Vad mer kan man önska sig? Hjärta 
    Vad underbart!! Det pirrar i min mage som tusan när jag läser din text! (Gifter oss 25!)
  • CharliesChoice
    söt nöt skrev 2013-05-13 21:30:24 följande:
    Nu är jag fru :) allt gick bra och alla som skulle komma kom. Jag är så otroligt glad att jag fick dela dagen med en stor del av mina nära och kära.
    Grattis sötnöt!! Vi vill se bilder!
  • CharliesChoice
    söt nöt skrev 2013-05-14 20:52:18 följande:

Jag har inte fått så mycket bilder ännu. Men jag kan bjuda på en bild av min bukett som jag band själv. Man kan ana klänninge och sjalen som mamma stickade. (ps. bilden är ordeigerad.)

Oj vad fint! Vad duktig du är som kan få till en sån fin bukett själv.
  • CharliesChoice

Grattis all gifta, så kul att höra era stories! Vad skumt med hjärtanen ejonsar! :-O Vi ska också ha såna, får väl se om de ligger kvar på borden.

Svar på tråden Maj 2013