Maj 2013
Idag köpte vi min vigselring! Vilken djungel det är och det är ju en ring som ska sitta där alltid, tuffa beslut. Men nu är den köpt och det känns himla bra !
Idag köpte vi min vigselring! Vilken djungel det är och det är ju en ring som ska sitta där alltid, tuffa beslut. Men nu är den köpt och det känns himla bra !
Exakt 3 månader kvar för oss pingstbrudar nu!
Tror vi ligger bra på det nu. Har varit hos olika florister idag för att kolla priser och visat bilder och det räcker man beställer 2 veckor innan. Sen är ringen beställd och sambon ska ta tag i sin kostym i veckan som ska sys upp. Nästan alla har redan osa:at så vi har gjort ett första förslag på bordsplacerigen och börjat beskriva gästerna i ett program. På fredag ska förhoppningsvis menyn spikas då vi ska proväta det vi ska äta. Sen blir det en resa till Tyskland för att handla in dricka. Mina kläder är helt klara vilket känns skönt! Blev dock stressad i igår när butiken sommar min klänning förvarad hade haft inbrott och man stulit klänningar?.. Men min klänning var kvar, puh!
Snart bara 2 mån kvar och Denver snö i Skåne! Den måste försvinna nu så det hinner bli grönt och fint
Snart bara 1,5 mån kvar ! Vi gjorde en lista på det som är kvar att göra igår och det är en del men det känns som mycket ska göras veckorna innan bara. Det vi skrev är: resa till Tyskland för att handla, bokat Valborg. Möte med kantor och präst, ett möte med vår dj, möte med hovmästaren/lokalägaren och vår toastmaster för att prata genom det sista. Träffa fotografen och gå genom platser för fotograferingen, göra klart festprogram och vigselprogram, hämta allt från klänning, väst, ljusstakar, beställa brudbuketter, lämna ringar på puts och gravyr samt göra bordsplaceringstavlor... Små saker men bra att ha skrivit ner så man kan bocka av. Vad har ni kvar?
Nu har vi haft möte med vår präst och med vår dj. Om 1,5 v blir det möte med kantorn och sedan möte med gården där vi ska ha festen ihop med serveringspersonal och med vår toastmaster så Vickan bestämma hållpunkter och praktiska saker. Ja herregud, bara 5 v kvar nu, tiden har sprungit iväg ! Elzilen vi har bara bestämt en psalm än så länge och det är en vänlig grönskas rika dräkt, så får vi se om kantorn har någon mer idé. Nu börjar jag fundera över möhippan , den kan komma när som helst! Spännande!
Vi ska ha tre solouppträdande ett med tvärflöjt som spelar Annies song, och solosång med utan dina andetag, Kent, och för dig Winnerbäck. Allt framförs av familj och en nära vän till min blivande så det ska bli så kul att se o lyssna! In i kyrkan vill min blivande ha star wars så vi ska lyssna på den nästa v på orgel och ut vet vi inte helt än, jag vill nog ha Ronja rövardotterlåten.
Vad roligt med alla hippor! Jag har inte fått min än men i tors fick jag ett brev att jag ska ha en väska packad med diverse saker! Sjukt spänd och förväntansfull! Till helgen jobbar jag (tror jag) så jag fattar inte när det ska bli av, spännande ! Igår träffade vi kantorn och lyssna lite på inmarsch och psalmer, kul och idag träffade vi serveringsansvarige ihop med toastmastern. Igår beställdes även buketterna. Ahhh snart bara 3 v kvar!! Längtar
Vem gifter sig om en vecka nu ?! Hoppas att allt är under kontroll och att er dag blir underbar och att solen skiner! Lycka till! Själv är det 3 veckor kvar!
Åh vad roligt för er som gifter er på lördag! Lycka till! Själva har vi idag varit i Tyskland och inhandlat all alkohol, skönt att det är över. Nästa stora grej blir nästa helg när alla program och vigselprogram ska skrivas ut!
Lycka till alla ni brudpar imorgon! Hoppas ni får lika fint väder som vi har i Skåne idag!
Grattis till er brudar från i lördags! För oss bär det av i övermorgon, lääängtar!
I fredags fick jag värsta bästa möhippan med 16 tjejer som stövlande in här hemma.. Den dagen vill jag göra om igen och igen !
Jag känner mig nästa oroväckande lugn inför lördag. Det som stressat lite är att det i förra veckan enligt prognosen skulle bli typ storm och regn. Nu har det ändrats till en stooor sol över hela skåne och jag känner mig lugn igen.
Ikväll blir det genrep i kyrkan. Känns overkligt!
Imorgonon kommer vi duka och fixa lokalen så den blir riktigt fin, ska bli roligt!
Idag har jag varit fru i en vecka ! Nyss hemkommen från en liten resa till palma. Vårt bröllop blev helt fantastiskt!! Allt klaffade och vädret var bättre än mitt i sommaren. Lokalen var helt underbar och maten fantastisk. Ja vi kan inte vara mer nöjda! Har ju sällan känt mig så fin i hela mitt liv heller. Ska lägga ut bilder sen. Jag är iallafall sjukt avis på er som har det framför sig och gifter sig idag. Roligare dag går knappt att få! Härlig egoboost med tal och annat också! Lycka till brudarna idag. I Skåne är det just nu bra väder för bröllop med uppehåll och bra temp, så jag hoppas ni också får det!
Här kommer några bilder från vår underbara dag