Inlägg från: Oslomyran |Visa alla inlägg
  • Oslomyran

Maj 2013

Ebso. Vilken vacker klänning!!

Vi har faktiskt redan sänt våra inbjudningar. Vi har satt sista datum på att svara sista jauari. Men vi ska ju gifta oss utomlands så då behöver vi lite mer tid och gästerna måste ändå boka hotell och flyg.

Tagetuss, härlig färg!

• Oslomyran

Har ni bestämt färgtema?
    Vi har valt mörk lila och guld

• Oslomyran

Nja, har väl inte tänkt att vara hysteriskt på att ALLT ska vara i samma färg. Men vill inte ha det  för rörigt heller.
    Ex. har jag samma färg på skor som blommor. Mina blommor och dukningen ska oxå vara lite samma stil.

Å, nej man MÅSTE inte. Det är ju ert bröllop och ni bestämmer

Jag fixade mina inbjudningar på datan hemma och skrv ut på tjockt papper. kuvert från panduro.

• Oslomyran

malnil: Så bra Sen bestämmer manju själv hur "slavisk" man vill vara med de där.

FruW. Ja, Panduro eller SlöjdDetaljer har bra saker

• Oslomyran

kakan81 Jätte fina klänningar Härlig grön färg

• Oslomyran
    Kakan 81 skrev 2013-01-18 10:41:01 följande:
    4 mån kvar nu !! Längtar!
    Ja, för oss är det 4 månader till den 18/5. Längtar...i helgen ska vi fylla i hindersprövningen och sända. Borde inte ta så lång tid, men skönt att ha de klart.

Vi har sista OSA den sista januari så efter de kan man fin slipa lite på bordsplasering mm.

Vi fundrerar på att göra ett litet häfte till dagen som gästerna får. Lite om tider,mat och en kort mening om vare person- vem är vem typ.
    Någon som har tips på vad som är kul att ha med? Vi har även 8 barn med, kanske något knep och knåp som passar för både vuxna och barn?

Jag har nu varit och köpt gafflar på loppis som ska böjas och fixas till servettsringar/plaseringskort-hållare. Super nöjd med hur dom blev (inte klar med alla  men..)
  • Oslomyran

Nej, jobb hadde jag väl inte tänkt skriva något om.... Men mer något om personen fast på ett lurigt sätt. Som i dig kanske kan skapa lite skratt och prat. Ex. om en person gillar att fiska så kanske man skriver att personen gillar att titta på vatten eller något sånt. Va kanske inget strålande eksempel men..
    De jag undrar är mer om någon har något tips på någon bingo eller kryss som barnen kan greja med om dom får tråkigt..Men som även dom vuxna kan tycka är kul. (fas inte en lek som alla måste göra)

Så här ser mina servettringar ut jag gjort av gammla gafflar, tänker lägga plaserningkortet på den oxå.
    Vad tycker ni? Ser det "billigt" ut? Tanken är oxå att gästen får ta med sig servettringen hem som en gåva..vill man ha den?
  • Oslomyran

Söt nöt: Vilken vacker klänning!

• Oslomyran
    söt nöt skrev 2013-01-18 15:38:21 följande:
    Oslomyran: Tack!

Jag tycker servettringarna var jätte coola. :) Jag gillar annorlunda ideer. :) 
    Tackar, jag är själv väldigt nöjd
  • Oslomyran

malnil: Tack

Jag har oxå endel att gå ner..har 10 kvar. Har klarat 9 så det blir svårare och svårare..

• Oslomyran

Tack malnil De värmer!!

Det är ju som du vet bara att kämpa. Svårast är när man inte ser resultat på vågen att fortsätta. Lätt att bara lägga av "för de funkar ju ändå inte..."
    Men pep är alltid bra! Du har ju oxå kämpat på som bara den och går ner massa på kort tid! Bra där tjejen!
    Jag har astma så vinter och anstägning är inte så bra för mig. Jag tränar nu 4ggr/ vekcan på gymet och försöker träna lite hemma mellan/gå promenad å så. Sen är jag noga med maten, mycket protein och lite kalorier och uniker bröd, potais mm. Men fuskar givetvis ibland..

• Oslomyran

parisinthespring: Tack Ja det är ett värktyg som jag tatt till hjälp..men vet inte vad de heter...

• Oslomyran

Känns som att dom sista tre månaderna kommer rusa fram!
    Vi har kvar fästhäftet och några påsar med pyssel till barnen. Någon som har lite tips där på vad man kan lägga i?? Tänkte att vi först ska ha bröllops-bingo fär barnen och när den första fått bingo så får alla en liten pyssel påse. Hoppas på så sätt att middagen inte blir för lång för barnen.

Nästa vecka ska jag till en sömmerska och lägga upp min klänning.

Funderar på att sätta i löshår, någon som provat de?

• Oslomyran

Hej

Tänkte jag skulle lägga ut lite bilder från vårat bröllop, inte av bästa kvalitet då det är från mobilkameran..väntar på dom "riktiga" bilderna fortfarande.

Vi gifte oss i Prag och hadde med oss 39 gäster. Helt underbart med strålande sol, god mat och kul fest.

Tyvärr har jag svårt att ladda upp bilderna...någon som har tips?

• Oslomyran
    annapia skrev 2013-06-08 12:01:26 följande:
    Oslomyran skrev 2013-06-08 10:58:38 följande:Så klassiskt vacker. Grattis!!!
    Tackar
Svar på tråden Maj 2013