• Anonym (M)

ca 170cm lång och 75-80 kilo - hur såg ni ut i bröllopsklänning?

Det här med vikt är ju rätt känsligt (därav min anonymitet) och jag kräver inte att ngn ska sätta ut sina bilder om de inte vill eller med ansiktet elle så. Men om det finns n¨gon snäll där ute som skulle vilja lägga ut foto på sig i bröllopsklänning med dessa mått, så skulle jag bli så glad !!! 

Grejen är den att när jag tittar mig i spegeln ser jag ett fetto. Men alla runtikring mig säger att jag inte är det. Det var min mammas idé att efterlysa andra med samma siffror för att se att jag har fel.

Våran bröllopsdag närmar sig och jag är rädd att det inte kommer finnas klänningar i min storlek!
    Så om någon vill  sätta ut ett foto så skulle jag bli såå glad o tacksam !!  

• Svar på tråden ca 170cm lång och 75-80 kilo - hur såg ni ut i bröllopsklänning?
  • Anonym (18 aug!!)

Jag är 171cm o väger 86.. Tidigt i våras va jag så taggad o började träna o banta men sen la jag bara av även att jag börjat gå ner o nu står jag här 16 dar innan bröllopet o inte gått ner ett enda kg till.. Men jag hittade en jättefin klänning med snörning i ryggen ifall jag skulle gå ner el inte så den skulle passa i vilket fall.. Men jag känner mig jättefin i klänningen o mina kg bryr jag mig inte så mycket om nu.. :) så tror absolut inte du får några problem att hitta en klänning :) tyvärr har jag ingen bild nu men kan försöka fixa en så du får se hur den ser ut på mig :) lycka till

• Anonym (Päronet)

Det kan ju skilja en del hur man ser ut även om man är lika lång och samma vikt beroende av kroppsformen. Själv är jag 1,60 lång och pressar nålen på vågen strax över 95 kg men jag har en mer timmglas formad kropp med midja än min några cm kortare och säkert 25 kg lättare mamma. Hon är ett "äpple" medan jag är ett "päron". Och olika kroppsformen passar ju i olika klänningar, beroende då om man har ( eller saknar) mage, höfter, byst eller rumpa...

• Anonym (83 kg)

Hur man ser ut vid en viss vikt kan ju skilja sig jättemycket! Jag har ungefär samma vikt som dig men har inte gift mig än så jag har ju bara handlat vanliga klänningar... Häromveckan köpte jag två klänningar i samma butik samma dag, en i storlek Small (har inte hänt sen jag vägde 20 kg mindre än idag!) och en i storlek 42. Utöver detta har jag byxor i både storlek 44 och 46. Det här med storlekar kan ju också skilja sig rätt mycket... så stirra dig inte blind på storlekarna!

Så utgå från hur din kropp ser ut och framhäv det som du gillar! Har du en smal midja i förhållande till resten av kroppen (allt handlar ju om proportioner - det handlar inte om att ha ett midjemått på 60 cm!) - framhäv den! Har du ett fint nyckelben- och halsparti - framhäv det med en vacker ringning! Har du fina armar - framhäv dem! Föredrar du att dölja armarna - välj en klänning med lite ärm, kanske i spets! Har du fina vader eller anklar - välj en klänning som visar lite av benen! Osv.

Gå till en butik där de kan visa klänningar som smickrar och passar den kropp du har.

• moa2012

jag är både kortare och väger mer men här är en bild på mig iaf.. jag är 160cm lång och väger ca 80-82kg
    dock inte världens bästa bild och jag har inte gift mig än (11aug) och det har tillkommit någon ändring på klänningen ..men men..

• Nudax

Jag är ungefär lika lång som du... men väger mer. 1.69 lång och väger 90 kg. Hade hemskt gärna gått ner en massa mer till mitt bröllop som var i lördags men kände mig ändå väldigt fin och är nöjd med bilderna jag sett i efterhand. Väger alltså 10kg mer än dig till samma längd och tycker åtminstone själv att bilderna nedan ser bra ut så jag tror absolut inte du har några svårigheter att hitta en klänning som du kan stråla i!

• Rosi

Här är jag i min klänning.. Jag är 167 cm. och väger lite mer än 80 Kg. Så det finns jätte fina klänningar. =)
  • Anonym (M)

Ni som sattit in bilder - ni är jättefina allihopa !!!
    Ni ska ha tusen tack för att ni delade med er !
    Jag är verkligen imponerad ! Börjar känna mig lite hoppfull, kanske finns klänningar som passar mig också...!!  

• Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2012-08-03 09:47:28 följande:
    Ni som sattit in bilder - ni är jättefina allihopa !!!
    Ni ska ha tusen tack för att ni delade med er !
    Jag är verkligen imponerad ! Börjar känna mig lite hoppfull, kanske finns klänningar som passar mig också...!!  
    Ni ser så smala ut !
  • Anonym (samma stl)

Jag är lika lång och väger ungerfär lika mycket. Jag vill inte lägga upp en bild på mig i klänningen eftersom jag inte gift mig än, men jag har klänningen hemma. Jag tror att det är bra att satsa på en klänning som är tajt på överkroppen och sedan är stor nedtill, det gör att man ser smalare ut. Det är också bra att ha sneda draperingar på klänningen så som Rosi har, det gör att man ser slankare ut!

Lycka till med klänningsletande, jag lovar att det finns klänningar till dig!

• Nudax
    Anonym (M) skrev 2012-08-03 10:09:20 följande:
    Ni ser så smala ut !
    Det som hjälpte mig i min klänning var absolut snörningen! Så ett tips, eftersom du oroar dig just för att inte se "smal" ut, är att hitta en klänning med bra "korsett" inbyggd och snörning. Själv var jag aldrig och provade i butik, men har annars hört att det är super eftersom personalen hjälper en att hitta en klänning som passar ens kropp och smickrar den =)
Svar på tråden ca 170cm lång och 75-80 kilo - hur såg ni ut i bröllopsklänning?