Inlägg från: Anonym (83 kg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (83 kg)

ca 170cm lång och 75-80 kilo - hur såg ni ut i bröllopsklänning?

Hur man ser ut vid en viss vikt kan ju skilja sig jättemycket! Jag har ungefär samma vikt som dig men har inte gift mig än så jag har ju bara handlat vanliga klänningar... Häromveckan köpte jag två klänningar i samma butik samma dag, en i storlek Small (har inte hänt sen jag vägde 20 kg mindre än idag!) och en i storlek 42. Utöver detta har jag byxor i både storlek 44 och 46. Det här med storlekar kan ju också skilja sig rätt mycket... så stirra dig inte blind på storlekarna!

Så utgå från hur din kropp ser ut och framhäv det som du gillar! Har du en smal midja i förhållande till resten av kroppen (allt handlar ju om proportioner - det handlar inte om att ha ett midjemått på 60 cm!) - framhäv den! Har du ett fint nyckelben- och halsparti - framhäv det med en vacker ringning! Har du fina armar - framhäv dem! Föredrar du att dölja armarna - välj en klänning med lite ärm, kanske i spets! Har du fina vader eller anklar - välj en klänning som visar lite av benen! Osv.

Gå till en butik där de kan visa klänningar som smickrar och passar den kropp du har.

Svar på tråden ca 170cm lång och 75-80 kilo - hur såg ni ut i bröllopsklänning?