Tösen skrev 2012-08-09 20:26:53 följande:
Vi gifter oss också 3/8 och har redan bokat kyrka och lokal. Blir på en vacker plats i Södermanland, vi beräknar bjuda ca 80 gäster. Jag och min älskade har varit tillsammans sedan jan -09 och gifter oss efter drygt 4.5 år tillsammans (2013). Många har "rynkat" på ögonbrynen, eftersom vi är så "unga" (24 år?) när vi gifter oss. Men han är mitt allt och jag hans. Helan och Halvan. Vi trivs bra ihop och jag ser ingen anledning att vänta.
Vet inte vad jag vill komma med mitt inlägg, kanske bara ventilera mina tankar som ligger inne och gnager. Det är jobbigt att vara först och simma i motsim. Men jag har valt det själv. Men en sak undrar jag spontant:
Kan man vara mogen nog för att gifta sig, men för omogen för att skaffa barn? Tänker jag fel banor om jag påstår att det går?
Jag förstår lite hur du tänker, och ibland tänker jag, varför kommer jag o m2b hålla livet ut (o då våga gifta oss), när de som varit ihop i 5 år är otrogna gör slut o si å så och de ena med det tredje.. vi träffades i november 2009,
har verkligen haft vra ups and downs och hade en tuff period redan första halvåret som förlovade, (2010-11), jag tror vi växte som par där och då. vi växte ihop, klarade vi det, klarar vi allt.
En del blir aldrig mogna att skaffa barn. En del skaffar barn när det är 18. Jag känner mig fortfarande ung (är 30), för ung för barn, men vet ju att så kommer jag känna mig livet ut. Jag tvivlar inte att jag kommer bli en bra mamma och är redo för det ansvaret när det nu blir.
Vill ni vara bara ni, gifta er nu och få barn om et tpar år, men gör det. Det är väl bara alldeles, alldeles underbart det!