Vi tänkte gifta oss 24 augusti, har ingenting bokat ännu, men oj vad vi kikar onkring på olika möjligheter.
Vi hade tänkt oss en helthetsupplevelse för alla, att vi viger oss vid någon mysig kyrka vid vattnet, gästerna får sedan kliva på en båt där det serveras fördrink, båten kör dem till en strand vid festlokalen, där det även är bokat ett vandrarhem för alla gäster, middag och fest sen en liten gåva till alla gäster på deras rum. Frukost dagen efter, aktivitet, lunch och sedan utcheckning.
Det låter som att det blir dyrt, men vi har många kontakter, så det mesta får vi otroligt billigt, och nästintill gratis.
Vi hade tänkt åka en fin bil från kyrkan till festlokalen.
Det här har vi kontakter på, eller sparar in pengar på på annat vis:
- fotograf
- lokal
- catering
- serveringspersonal och kock
- bartender
- DJ
- sömmerska
- gör egna inbjudningskort/tack-kort/placeringskort/festprogram osv.
- gör egna gåvor
- gör tårtorna själv med hjälp
Vi har satt en budget på 50-60.000:- som allra max för allt, men förhoppningsvis kommer vi undan bra mycket billigare än så...
Jag kan inte bestämma mig för vilken typ av modell jag vill ha på klänningen. Ett tag var jag inne på empire-klänning, se ut lite som en grekisk gudinna, sen hittade jag en jättefin "prinsess"-klänning.
Men, jag vill ha släp, och jag har hittat en fin klänning som ser traditionell ut, men inte för mycket gräddbakelse, med en bling-bling på ena höften...
Ska prova klänning snart, men vill ha med min m.o.h på det, och hon bor ett par timmar bort.
Ingen annan än toastmadame och m.o.h vet något ännu, snart kommer bestman och toastmaster bli tillfrågade, men ingen annan får veta något förrän inbjudningarna kommer :)