Inlägg från: rosadröm |Visa alla inlägg
  • rosadröm

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Hej alla augusti brudar 2013.

Inte spikat datumet än men troligtvis blir det 9 aug 2013. Längtar så!

Vi ska gifta oss utomlands, där min fästman kommer ifrån. Kommer bli tufft att planera, jag kan inte språket och vi blir beroende av hans släkt behöver hjälpa oss med att kolla lokal och massa annat som behöver bokas.

• rosadröm

Mandala: Gillar din första sida med save-the-date. Dåligt av dem tappa bort er första bokning!

Har ni skickat ut save-the-date kort? Jag vet inte om jag ska skicka kort eller ett mail med en fin bild?

• rosadröm

Vart och provat klänning med min mamma. Vilken upplevelse :) Visste vilken klänningen jag var ute efter men dem hade inte den i butiken så fick pröva ngn snarlik. Blev helt kär i modellen på klänningen, kände inget behov att pröva flera klänningar. Spets o mkt glitter är inte för mig. Så nu är klännigen beställd, får dem om ca 6 mån, och lär få vänta 2-3 mån om jag behöver få ngt justerad. Ev minskar jag längden på släppet. Så brudar ni som tycker ni är ute i för god tid med kolla klänningar, ni är inte det. Dem som säljer klänningarna tycker man ska ha minst 8 månader på sig, 6 mån för att få hem klänningen och 2 ån för justering, samt räkna bort juli och augusti månad då dem flesta kan ha sommarstängt. Så börja kolla klänningar, det är det bästa med bröllopet Skrattande
    Här är en bild på mig som provar klänningen som var mest lik den jag vill ha. Bilden under är klänningen som är beställd fast i ivory. Jag får hoppas på att klänningen kommer vara lika fin på mig. Dem säger ju att man ska undvika sjöjungfruklänningar om man har lite bredare höfter men jag tycker det är fint att framhöva dem kvinnliga formerna. Vad tycker ni?

• rosadröm
    Deede: Fina Save-the-date kort. Måste kännas skönt att fått det gjort?!Glad Att ni har lyckats hålla det hemligt för alla. Jag kunde inte vänta på berätta det för nära o kära.
  • rosadröm
    Brudiframtiden skrev 2012-08-17 08:12:24 följande:

Jättefina klänningar båda två!! Själv har jag en väldigt enkel klänning (som redan är inhandlad) som passar vårt vintage/lantliga/skogstema..

Tackar :)

Har du ngn bild på klänningen?

• rosadröm

Jättefin och söt klänningen! Passar dig fint. Gilla hur den ramade in din fina midja/rygg bakifrån

Brudiframtiden skrev 2012-08-18 07:58:09 följande:
    Får bara in en/inlägg...Klänningen sitter INTE hundra på bilderna: har ingen underkjol och den ska sys in lite vid axklarna plus att den inte är helt knäppt i ryggen. Fick ett fint lyft av en underkjol!

• rosadröm
    Brudiframtiden skrev 2012-08-18 08:23:34 följande:
    Och där kom lite bukettinspiration.....
    Allt ser fantastisk ut, smycken, skorna o klänningen. Kommer se strålande ut på er bröllopsdag.
    Gillar buketterna i dem högra hörnen, mer i min smak. Inte förtjust i starka färgnyanser.
  • rosadröm
    Makeupmyday skrev 2012-08-18 21:08:36 följande:
    Jag va å köpte min brudklänning idag! Har gått runt med ett löjligt smile hela dagen! :)
    Grattis! Härlig känsla efter ha köpt klänningen, går inte att sluta le :) Ngn bild på klänningen?
  • rosadröm
    Fröken Finemang skrev 2012-08-18 21:37:45 följande:
    En uppdatering:
    Här är vårt Save the date kort som vi började dela ut igår, har fått roliga reaktioner, trots att alla som fått dem än så länge, har vetat om det!

Vi har också köpt lakan till stolarna, av sambon kusin,
    Med lakanen fick vi massa röda band, som mamma tyckte va jättebra! Dom kan ni väl ha, fast de tyker väl inte jag haha, rött är in vår temafärg ju! men nått ska jag väl kuna göra med banden!.. Kanske att gästerna kan "knyta kärlekens band" tillsammans med oss, med dessa stora röda, fina band.. Får se om jag får ihop det praktiskt!

vi har också bestämt oss för att måttbeställa sambons kostym då vi fick ett väldigt bra erbjudande från min bror som är delägare i en herrklädesbutik.  Brorsan tycker att hans svåger to be ska ha riktiga kläder, och detta utan att jag lagt mig i! Grabbarna har bestämt detta själva ;D 
    Så där försvann 3500 kr av vår budget, (vi hade tänkt att han skulle ha sin nuvarande kostym :D)

Jag ska åka till Ruths i Västerås och prova en massa klänningar innan jag beställer från jenjenhouse. 
    Enligt BT har Ruths klänningar även i stora storlekar vilket jag drar och de vore så kul att få PROVA olika modeller!
    Söta Save-the date kort Solig
    Låter som en jättebra idé med dem röda banden, hoppas du får det att gå ihop att "knyta kärlekens band"
    Lycka till med prövande av klänningar
  • rosadröm
    Makeupmyday skrev 2012-09-11 20:48:53 följande:

En suddig hastigt tagen bild på mig i min älskade brudklänning! :)
    Va fin och snygg klänningen är på dig!
  • rosadröm

Wardelli- Vill också se bild på hur era inbjudningskort blev sån härlig idé med det rosa passmotivet.Vi har också tänkt beställa från dem,så skulle vara roligt att se hur korten blir från dem.

Fröken Finemang- Förstår känslan när det blir billigare än vad det var tänkt En vän till min syster som har gjort bruduppsättnignar förut ska fixa mitt hår, behöver bara betala för löshår och bjuda på lunch, Bästa är att jag kan få testa brudfrisyrer flera gånger, kommer hur biligt undan som helst :D

I helgen tittade vi på ringar, var underbart mysigt att gå runt i butikerna och pröva massa ringar. För min del blev det faktiskt en ring som jag var helt emot i början men efter prövat olika modeller så fastnade jag mest för halvallians med fadeninfattnig.Skenan på ringen gick inte ihop med min vigselring och det var inga problem att få samma skena och samma höjd utan extra kostnad, kallar jag bra service :) Kan starkt rekommendera butiken Två hjärtan i Skärholmen, var super trevlig och kunnig personal. Sköna är att vi höll vår budget!

• rosadröm

Vad fint det ser ut! Fick ni paket pris för allt?

Wardelli skrev 2012-11-13 20:14:40 följande:

Här är våra inbjudningskort + OSA kort + Informationsblad. Imorgon postar vi kuverten. När jag skulle skriva adresserna på kuverten skakade jag så himla mycket. Nu är det på riktigt!

Vi beställde från optimalprint och resultatet blev verkligen som vi hoppades!
  • rosadröm

båda frisyrerna är jättefina! Jag skulle gå för den som är heluppsättning, hört från andra brudar att det kan bli väldigt varmt om nacken och håret klibbar sig så vill man ha en frisyr som håller längre ska man ta heluppsättning

Sylvia757 skrev 2012-11-14 11:55:39 följande:
    jag har beställt o fått dem till posten mina servettringar.. de finns här på köp o sälj.. en tjej som säljer för 8 kr styck.. hon har butik..
    Tycker de är jättefina :)
    Nu funderar jag på bröllopsfrisyr.. min frisör är bokad o även smink pris 1800:-
    Då blir det provning osv en tid innan.. så man känner sig nöjd :).

ska se om jag kan lägga in några bilder på förslag om frisyr.. se vad ni tycker..

• rosadröm
    Sylvia757- Tror det kan bli svårt att hålla lockarna under hela kvällen, beror ju lite på vad man har för hårtyp. mitt hår håller lockarna 2 h sen börjar håret bli rakt.
  • rosadröm

Vad blv det för drömklänning :)

Maminm skrev 2012-11-14 17:52:31 följande:
    Åh jag ska också gifta mig i Augusti 2013 och var och testade bröllopsklänningar igår och är världens lyckligaste som hittade min drömklänning!

Vill ni följa planeringen av mitt bröllop så blir det en del sånt i min blogg :)
  • rosadröm
    Mandala skrev 2012-12-29 22:17:13 följande:
    Idag köpte jag min klänning! Så spännande det känns nu Min vän fotade lite i provrummet om ni vill se den edenrosebride.blogg.se/ 

Kommer ni visa era män er klänning innan bröllopet? Jag tänkte att den skulle bli en överraskning men han tjatar lite och tycker att jag är gammalmodig när jag säger det. 
    Jättefin klänning! Satt perfekt på dig :)
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!