Inlägg från: Marille |Visa alla inlägg
  • Marille

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Hej,
    Här kommer en till som ska bli bride 2 b, fast gift är jag redan vi gifte oss borgerligt och planerar ett bröllop i Stockholms Skärgård. Vi vill ha havet nära och att gästerna ska få mingla inte sitta still i 5 timmar vid ett långbord.
    Vi tänkte ha grillbuffé och en ganska avslappnad stämning.

Det som vi tänkt lägga ner krutet på är musiken och att alla har tillräckligt att dricka-då skapar man snabbt en feststämning :)

Vi är verkligen i planeringsfasen och lokal är ännu inte bokad-men många idéer och planer finns.

När tänkte ni skicka era inbjudningskort? Räcker det om man skickar dom i februari?

Spännande med all ålanering men frustrerande även då man vill ha så mycket och får skala av så inte budgeten spräcks direkt :)

Hur gör ni med alkoholen? Är det färdiga kuvert eller köper ni in flaskor av restaurang/lokalen? 

• Marille

Ja vi vill att gästerna ska uppleva Skärgården och dess vackra natur. Vi bor ca 5min från havet.
    Ja, precis februari/mars bör vara bra tid att skicka ut dom.

Vet du redan nu hur era kort kommer se ut? VI vill inte ha så traditionella, snygga men de ska ändå vara jag och mannen-vår stil liksom.

Tyskland låter bra, men tyvärr tillåter inga lokaler här att man har medhavd dryck då de kan förlora alkoholtillståndet direkt. 

• Marille

Hej brudar,
    Min man kallar mig för bridezilla jag som tycker jag är kolugn??
    Vi var och tittade på flertal lokaler i helgen och det som man kommer ifrån när man väljer lite finare ställen med ordnade menyer etc är att gästerna får sina 2 glas vin till maten och 2 mousserande. Sen är man uppe i 25000 kr bara för alkoholen? Det är ju vanvettigt dyrt, en bygdegård som man kan ha egen dricka och mat med där kostar det knappt 7000 kr. Men då ska man dekorera lokalen då den inte fått ett lyft sen 50-talet någon gång...

Hur har ni tänkt och hur löser ni lokalfrågan?

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!