Inlägg från: brudpar2013 |Visa alla inlägg
  • brudpar2013

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Sjörå skrev 2012-08-30 18:24:29 följande:

Nu har vi bokat vår fotograf, det blir Peter Olsson i Göteborg.

Vi har valt ett helt annan koncept när det gäller festlokal. Vi hyr in oss i en herrgård och får då betala cirka 1300 per person för mat, tårta, serveringpersonal, blommor, brudskål, frukt framåt kvällen och hyra av herrgården. Dricka ingår i det priset. Men vi vill slippa sköta allt själva och bara få vara.

Undrar vilken herrgård? Vi ska också gifta oss i gbg i augusti och kollar lite på hällsnäs för tillfället, men får gärna fler tips inom gbg :)
  • brudpar2013
    Sjörå skrev 2012-09-09 21:38:42 följande:
    Vi kommer att ha både vigsel och fest på Hällsnäs Herrgård. Rätt dyrt men oh så proffsiga de verkar vara. Har en kollega som hade sin fest där och han är en väldigt kräsen person och var supernöjd. Det är samma ägare till Hällsnäs som till Råda Säteri.

Vad roligt. Hur många gäster kommer ni att ha och hur gör ni med alkoholen?

Vi funderar på tre glad vin till maten men sedan är vi osäkra på dessertvin, och så kommer vi kanske bjuda på en drink.

Har ni lyckats förhandla er till några extra bra priser? Vi vill gärna komma ner lite i priset, men kommer inte på något bra sätt..

Jag håller med, personalen är grym! Har ni Helen som koordinator?

• brudpar2013

Just det, vi får betala 3200 för bröllopsviten och gästerna 650 kr för sina rum. Är det samma för er?

• brudpar2013
    Sjörå skrev 2012-09-09 21:50:52 följande:

Vi kommer att vara cirka 40 gäster. Vi kommer att bjuda på alkoholen till maten och dessert men inget mer. Vi känner inget behov att betala för våra gästers konsumtion, det får de göra själva. Eftersom det är frivilligt att dricka mer.

Vi har inte förhandlat alls om några priser. Tanken har inte ens slagit mig faktiskt. Tyckte att det var så mycket som ingick i kuvertavgiften att det ändå var ganska bra pris.

Vi träffade Ann när vi var där men förmodligen kommer vi att ha Helen som koordiantor. Det är lite mindre än ett år kvar så det är inte så mycket som är bestämt med Hällsnäs än. Just nu bor jag i Enköping i veckorna och min sambo i Norrköping så det är lite rörigt.

Ok, ni är ju iofs inte så många så priset hålls ju ner lite tack vare det också.
  • brudpar2013

Biographic: det finns cateringfirmor med serveringspersonal, kan inte inte beställa en sådan? Jag tror man brukar räkna 1 sevitör/20 pers, men är inte helt säker. Om ni ber personalen att fixa kaffe o tårta gör dem det nog också.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!