Inlägg från: Elyea |Visa alla inlägg
  • Elyea

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Sällar mig till skaran nu när datumet är bestämt till 6 augusti :) Blir dock i england och tankarna och planeringen är i full gång. 
    Så länge, gott nytt år alla! 

• Elyea

Sitter och känner att jag vill och borde planera, men kan inte se vad jag kan göra i nuläget.
    Vi gifter oss 6 augusti, i england. Min m2b har hela sin familj och stora släkt där, varpå de har sagt att de ska fixa så som, buffe och dekoration (hans kusin har cateringfirma), lokalen är bokad, vi har funderat ut det mesta och ska åka över i mars för att beställa blommor, träffa vigselförättare (redan preliminärbokad) m.m, svårt att göra något härifrån känns det som, eller har ni några idéer på vad jag kan sysselsätta mig med? I nästa vecka kommer iaf beställd klänning :) 

• Elyea
    Mandala skrev 2013-01-13 11:13:32 följande:
    Där hittade jag jättemycket fint igår men sen när jag försökte ladda ner stod det att det kostade 2000:- i månaden! Känns ju jättedyrt, 21000 om året. Eller finns det sätt att ladda ner gratis?
    Alltså vi pratar om bilder?? 
    För isåfall bara högerklicka på bilden och spara/kopiera :) 
  • Elyea

Om det inte går att kopiera direkt in i photoshop brukar det gå att lösa genom att kopiera in i paint och där spara som jpeg :) Lycka till!

• Elyea

I veckan kom mina klänningar, bröllopsklänningen och "festklänningen" jag ska ha efteråt, så nöjd!!! Bröllopsklänningen behöver någon enstaka justering med axelbanden, men ingenting som inte går att fixa, i övrigt perfekt! Fick även hem skor och tiara :)
    Vad verkligt allt blev!

Ochl idag har vi varit och tittat på vigselringar, så det bara är att beställa  lite längre fram!!

Vilken fantatisk känsla! 

• Elyea
    130810 skrev 2013-01-17 20:00:03 följande:
    Åhh, vad kul! Har du bild på klänningen (det är så roligt att se)? Glad
    Bild kommer så fort jag lyckas få till en vettig en :)
  • Elyea

Jag tror jag blir galen och måste få skriva av mig. Det känns som att varje gång vi klarar av ett hinder kommer ett nytt, alltid. 
    Vi kommer gifta oss 6 augusti i England, inga problem tänkte vi då m2b är brittisk. Efter många svängar och lika många besked om hur vi skall gå till väga och att vi överhuvudtaget får gifta oss i England har vi nu löst detta med en extra resa till England i slutet av maj för att "give notice" på ett register office, problemet är att vi då måste befinna oss i england i minimum 8 dagar innan besöket på registeroffice, okej fine, det räcker med att visa upp boardingpass som bevis, bokat en extra enkelresa några dagar innan så det sammanlagt bli 8 dagar. Nu behöver vi bara få tag på bankstatment, kontoutdrag på engelska, vilket kanske blir det största problemet, svenska banker är inte särskilt tillmötesgående när det kommer till utlands"affärer". Vi har nu fixat det mesta och kvar var att boka resan i augusti samt hotellet, sagt och gjort, och av någon anledning registreras 2 bokningar, no refund, och dubbla summan dras från konto. Okej, 2 dagars samtal till Englands så är det löst, äntligen! Nu kan jag andas ut, nejnej, så vart emailen hackade som innehåller bokningsnr och diverse information, samt att den står som RSVP på inbjudnignarna som gått ut...
    Sagt det tidigare, jag tror jag blir galen, men försöker tänka att det är sånt här som hör till... Dock kunde det vara skönt att allting skulle kunna flyta någon gång, då detta även kantats ut av näras bortgång, lite källaröversvämning och försäkringsfrågor m.m.

Oj så, nu har jag fått skriva av mig iaf. Ledsen för er som får sår i ögonen! 

• Elyea

Tack för era svar, och visst löser det sig, alltid på något sättet! Vi väntar på maj och sen borde allt vara i sin ordning, bara skönt att få gnälla lite :)

MissFannie: Vad roligt att det händer saker, njut av allt :) 

• Elyea

Vad roligt det är att läsa om allas planer och allt! Spännande att dagen närmar sig med stormsteg. 
    Själv vet jag inte riktigt vad som händer, känns som det är utanför min kontroll men det blir nog bra i slutändan! Som jag antagligen nämnt tidigare blir det ju engelskt bröllop med min m2b som är engelsman, därav att det antagligen inte känns som om jag har koll. Svårt att planera ett bröllop utomlands :) Vilken tur vi har sådan stötta från hans familj!

Förvånansvärt nog landar bröllopet runt 30.000 vilket ändå har varit svårigheter för oss att få det att gå ihop ekonomiskt, stora motgångar med delvis arbetslöshet och större räkningar som vi inte räknat med, men nu närmar det ju sig som sagt och jag tror nog att det blir toppen iaf! :)

Så då var det ytterligare ett inlägg som en monolog och ingen dialog, men ändå :) 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!