Skogus skrev 2012-11-18 11:31:56 följande:
Jag tror jag håller på att bli galen! I början av planeringen visste jag precis hur jag ville ha det, nu vet jag ingenting längre känns det som... Jag har varit och provat brdklänning en gång och höll på att få panik... På och av, på och av... Svetten rann och jag kände mig mest som en uppstoppad gås. Alla säger att det är så mysigt att prova klänningar och att det är det dom ser fram emot, jag känner att det mest är jobbigt och ser inte alls fram emot att prova tusentals klänningar innan jag hittar DEN! Jag sitter och surfar runt i timtal på alla sajter med "kinaklänningar" och hittar fina hela tiden. Om jag skulle bestämma mig för att beställa via nätet, hur vet jag att den passar just mig och hur vet jag ens vilken jag ska välja?!?
Färgtema har jag ändrat tusentals gånger, nu är jag inne på att strunta i färgtema och köra på det som vi tycker är fint och hoppas på att det blir bra...
Är det någon som kan lugna mig med att jag inte är ensam i denna hysteri?
Jag känner samma skräck när det kommer till att prova klänningar i affärer. Har därför bestämt mig för att beställa en klänning enligt mina egna mått :) sen kan man ju alltid lämna in den till en sömmerska som fixar den så den passar bra :) allt kommer bli as bra!