Inlägg från: JuliaNilsson |Visa alla inlägg
  • JuliaNilsson

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Jag är en augustibrud också, med smått panik ibland. Det är inte mycket alls som är klart faktiskt, men det ska väl gå att ordna. Vi kommer inte ha något stort bröllop.

Det som är fixat:
    Vi har bokat kyrka (Helena Elisabeth i Umeå, googla den, supermysig!)
    Vi har paxat präst från Svenska Kyrkan
    Vi har musiker
    Jag har brudklänning och underkjol
    Han har kostym och skjorta
    Vi har lokal för fest
    Vi har köpt vigselring
    Vi har gjort placeringskort
    Vi har köpt gästbok
    Vi har gästlista
    Vi har tärna, marskalk och toast madame

Det som är bestämt men inte fixat:
    Vilken cateringfirma och meny vi önskar ha
    Vilket efternamn vi ska ta
    Vad som ska drickas
    Bröllopsris
    Ta in och gravera vigselringen

Det som är kvar:
    Inbjudningskort, varken gjorda eller skickade
    Smekmånad?
    Hinderprövning
    Hotell för bröllopsnatten
    Vad ha risen i?
    Psalmer?
    Blommor till mig/tärna/blivande make/marskalk
    Dekoration/dukning?
    Bröllopstårta?
    Underhållning/musik/tal?
    Fotograf?
    Annonsering?
    Transport från kyrkan till lokalen?
    Vigselprogram?
    Skor?
    Önskelista?

Och när ska det fixas liksom, och vad har jag glömt!? Shit, det kittlar verkligen i nerverna nu. 

• JuliaNilsson

Jag ska ha en solros och något grönt blad.

• JuliaNilsson
    Hannis23 skrev 2013-03-05 21:00:21 följande:
    Idag var vi och kollade på lokalen (en hembygsgård). Jag har varit där förut, men det är ju alltid bra att få kolla hur det ser ut när det är tomt och mäta lite :) Det känns jättebra, och miljön är sådär mysigt gammeldags! Nu kan jag börja planera lite på dukning och bordsplacering... :)

Jag fick hem min ring idag också. Har beställt från USA, och det gick riktigt snabbt att få hem den - 6 dagar! :) Tyvärr var den för stor, trots olika mätningar. Jag började fundera lite kring om den är för "blingig"...? Den är otroligt nätt och även om det är 2 ringar så tycker jag inte att det ser så stort ut heller, men  det är just om det är för mycket stenar... Vad tycker ni? Var ärliga! :)

Okej, nu är jag ärlig. DE ÄR HEEEEEELT OTROLIGA! Den är inte för blingig, jag tycker blinget är så pass stilrent att det ser helt otroligt vackert ut. BEHÅLL BEHÅLL BEHÅLL, så himla fin :) 
  • JuliaNilsson

Här rullar det på också, även om jag ännu är barfota vid vigseln... men skorna kommer ändå inte synas med min enorma underkjol. Här är min brudklänning! :)

• JuliaNilsson

Oooops.... HÄR är jag i min brudklänning.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!