Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
Hoppar in i tråden här! Vi ska gifta oss 10 Augusti i Huddinge Kyrka. Har kommit en bit i planeringen vilket känns bra. Klänning, ring, mat och lokal. Och inbjudningarna skickade vi iväg i torsdags och idag fick vi de första svaren. Så himla kul! Nu är det på gång på riktigt
Jag hade gärna velat ha dekorationer i kyrkan, är det någon annan som funderat på det?
Klänningen som satt perfekt första gången när jag prövade den kändes nu lite för stor och hade helt förlorat sin passform. Förut framhävde den kurvorna perfekt (se bild) och nu såg jag fyrkantig ut istället. Inte kul... Vågar inte sy in den nu heller för vem vet hur vikten kommer gå under närmsta månaderna? När bör man ändra klänningen som senast? Man vågar ju inte riskera att stå där utan klänning på dagen D.
Sedan är dansen också ett orosmoment. Mannen insisterar på att han inte vill se klänningen innan bröllopet men jag bävar inför dansen (borde man ha börjat träna på den redan nu kanske?) Min klänning är verkligen en sån där puffig dröm och jag är ca. 1,5m i diameter i klänningen. Dessutom är det, tillsammans med underkjolen ca 10 lager med tyg. Så ja... dansen känns oroväckande. Vet att man rent tekniskt skulle kunna köpa en annan klänning att byta till. Men samtidigt känns det ju som man spenderat så mycket tid och pengar på en klännning man bara kan ha en dag. Borde man då inte ha den hela dagen?